• Anonym (ajj!!)

bältros

har precis fått diagnosen bältros...suck! varför ska man få allt konstigt? har nån erfarenhet av bältros så tar jag gärna emot era erfarenheter...ont som attan hela tiden, hur länge ska det va så? fått nån medicin hoppas den hjälper..ska ta den i 5 el 7 dagar( fick olika doser 5 av läkarn o 7 på receptet) så vet inte hur länge jag ska ta den, får väl ringa o sitta i lång kö el oxkså tar jag 7 dar för så många tabletter fick jag ju köpa...är bältros vanligt?

• Svar på tråden bältros
  • Anonym (ajj!!)

måste vara ovanligt...o det är sååå typiskt mej allt konstigt man kan ha, det får jag jippie

• menilla

Jag hade bältros för 6 år sedan. Aj säger jag bara.
    Fick ingen behandling pga att jag var gravid och de visste inte hur de skulle göra med mig. De hade ingen erfarenhet av gravida bältrosare.
    Fick en bedövande salva.
    Vad står det på receptet?

• Anonym (ajj!!)

AAAAAJJJJJ!!! idag är det värre!! vaknat av o till hela natten, suck jag har inte tid med det här! att ha så ont så man knappt kan göra nåt...

på receptet står det 5 om dan i 7 dagar men innan jag gick o hon fixade m receptet sa hon att jag skulle ta dom i 5 dar..får väl ringa henne o kolla..måste iaf få tag på nån läkarkunnig då jag måste få nåt smärtstillande..."helveteseld" ja det är nog inte långt ifrån..men man får väl se det från som så att det kunde vart värre, jag hade ju kunnat ha det på ett större område av kroppen

• menilla

Xylocainsalva somfinns på apoteket är bedövande. Det var vad jag fick och det hjälpte lite i alla fall.

• Anonym (ajj!!)

har bara dåliga erfarenheter av xylocain tyvärr..hade på det på annan skada o guuud vad det brände i skinnet!! (så känns det ju ungefär nu utan sån salva) o då vågar jag inte prova mer sånt..Men det finns ju andra som har värre sjukdomar så jag ska inte gnälla mer nu...men det är svårt att fokusera på annat när det känns hela tiden....tack för tips iallafall!

• Lenis80

nej fy vilken otur att du drabbats av det....har sjäkv inte haft det men alla säger att det gör jätteont hoppas du snart mår bättre..

Kan man inte få det som vuxen om man inte haft vattkoppor eller hur är det där?

• Lenis80

nej fy vilken otur att du drabbats av det....har sjäkv inte haft det men alla säger att det gör jätteont hoppas du snart mår bättre..

Kan man inte få det som vuxen om man inte haft vattkoppor eller hur är det där?

• Anonym (Tecken?)

Min f.d. sambo fick det och led fruktansvärda plågor. I efterhand konstaterades det att det var första tecknet på att hans immunförsvar var i olag - ett halvår senare upptäcktes nämligen hans cancer. Men det var ju inte lätt att veta då...

Givetvis vill jag inte skrämma upp dig - men får du fler tecken på att ditt immunsystem inte funkar (lätt för infektioner o dyl) kan det vara värt att kolla vad som ligger bakom!

• Anonym (ajj!!)

om man haft vattkoppor ligger det virus vilande i kroppen som kan bryta ut i bältros senare i livet

däremot kan jag med bältros smitta andra med vattkoppor ( ja de som inte haft vattkoppor)

håller mej hemma pga smärta o att jag inte friviligt går ut o smittar ner nån annan stackare m vattkoppor

ja jag ska hålla god koll på min hälsa i fortsättningen oxå då jag råkat ut för andra ovanligheter förut, före detta utbrott har jag inte haft nån större infektion, men fått en annan uppdelning på dagarna än förut så en del säger att stress kan utlösa bältros..

hoppas din sambo mår bra idag.

• Anonym (ajj!!)

flåt din fd sambo menade jag...

• Anonym (Tecken?)

Nej, tyvärr... vilket är anledningen till att han är f.d. Han dog 18 månader senare, kämpade in i det sista.

• Anonym (ajj!!)

det gör fortfarande ont!! men då fick jag tips att äta panodil så nu kanske det blir mer uthärdligt...konstigt inte läkarn sa nåt om smärtstillande...tänkte själv att det kanske inte tar bort "nervsmärta" så jag har liksom inte tagit nåt men nu ska det bara bli bättre..hoppas jag

nu gjorde du mig riktigt orolig(tecken?)
    ska se till att göra en rejäl undersökning när detta avklingat
    beklagar förlusten...cancer är FÖÖR JÄVLIGT!

• Anonym (Har haft b)

Jag har haft bältros för två år sen, det utlöstes av att jag "bantade" och var otroligt psykiskt stressad. Jag kollade upp det försent så jag fick ingen medicin för det skulle ändå inte hjälpa då menade läkaren. Jag hade det i fyra-fem veckor. Men eftersom du äter medicinen så kommer det förhopningsvis att gå över fortare! Men jag vet....det gör ont!!

Svar på tråden bältros