• God cares

Massageapparat från OBH Nordica, nån som testat?

Jag är väldigt spänd i axlar och nacke, har ont nästan varje dag.. men har inte råd att gå till massageterapeut, ska dock ta tag i mig själv och gå till sjukgymnast snart.

Funderar på att köpa en massageapparat från OBH Nordica (typ denna, billig :) www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000eoRTLGpN&CatalogCategoryID=d3fD4QFWuhcAAAEDrm2tBDZ%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=OBH%20NORDICA%20NOR6035 ), men eftersom jag aldrig testat något liknande undrar jag hur det känns? Jag har lätt för att bli yr och vill inte ha något jätte-vibrerande så hela jag skakar.

Så, nån som testat eller hört något?

• Svar på tråden Massageapparat från OBH Nordica, nån som testat?
  • God cares

Finns det inte nåååågon som har ens hört talas om den? Positivt/negativt?

*tjatar*

• Skarpa

Jag har en axelmasserare från Ula som jag tycker är riktigt skön. Så den kan jag iaf rekommendera, även om jag inte testat den du undrade om.
    Denna har jag: jula.se/Butik/default.asp&url=docs/produkt.asp?pf_id=SE-806014&dept_id=

Kikade på den modellen som du funderar på, men kom fram till att det var bättre med denna eftersom man slipper sitta och hålla i den. Bara att trycka fast den mot ryggstödet i soffan och njuuuta

• God cares

Ah, tack, den hade jag inte sett! Hur fungerar den? Förstår inte riktigt...fungerar den både till axlar, nacke och rygg precis som det står på Jula?
    Känns det ungefär som "riktig" massage, som man får av människor? Och masserar den hårt? (hoppas lite)

Tack!

• Skarpa

Det är två typ mekaniska "tummar" som knådar på var sin sida av ryggraden (eller var man nu använder den). Knådar rätt så hårt, men man kan reglera lite själv också hur hårt man trycker sig mot den. Funkar till axlar, nacke och rygg, och ska även funka till armar och ben, men det har jag inte testat. Den har också någon typ av värmegrej som gör att den värmer när den masserar också.

Svar på tråden Massageapparat från OBH Nordica, nån som testat?