• Moa38

Normala hormonprover och ändåPCO?

Stämmer detta.
    Min gyn sa att det ser ut som om jag har 'lite' PCO. Men blodproven visade att min hormonspegel är helt normal.
    Har man avvikande hormonhalter om man har PCO eller man kan ha PCO och ändå ha normala hormonalter?
    Hoppas ni fattar vad jag menar. Blev kanske lite luddigt.

• Svar på tråden Normala hormonprover och ändåPCO?
  • ibland

Hej!

Jag har faktiskt bara fått pco konstaterat via vul. Jag har gjort nåt hormonprov, men har aldrig fått reda på svaret....så tyvärr vet jag inte...

• lottaliza

Jag har också fått höra att mina hormoner är inom rätt gränser... Men PCO har jag helt klart: äggstockarna är helt blåskantade och jag får aldrig ägglossning i vanliga fall... Skulle också vilja veta hur det hänger ihop!

• Moa38

Jag har äl varje månad och har väldigt ont så kan inte missa den. Och nu är mensen regelbunden, men gyn sa att äggstockarna ser PCOiga ut.
    Jaja, så länge jag har Äl och kroppen funkar som den ska skall jag vara glad. Så himla jobbigt att äta pergotime, så det vill jag undvika igen så länge det går.

• brummelina

Min gyn säger att jag har pcoliknande äggstockar med många blåsor, men att det inte är pco utan mfo (multifollikulära äggstockar) då hormonerna ligger inom gränsvärdena. För att man ska diagnosticeras pco (enligt min gyn) ska man ha för höga testosteronvärden.

• LiselottePCOS

Hej! Har lästa i någon av de böcker, kolla mitt" kryp in" så hittar du böckerna, som finns på engelska att PCO-S ofta kan ligga inom det högre gränsvädet av vad som är normla homoner.

• Snödroppen

Jag har också normala hormonprover. Det var via vul som gyn såg att jag har pco.

Svar på tråden Normala hormonprover och ändåPCO?