• Lollan

Känner DU till leken "Gul bil"?

I min familj brukar barnen roa sig med att leta efter gula bilar, finner de en bankar de till den andra och säger " Gul bil!". Låter det märkligt? *S*

Jag trodde detta var en helt intern lek i vår familj, men ack så jag bedrog mig: idag på en föreläsning berättade en lärare om att hennes söner brukar leka denna lek, och när hon sagt det utbrister två stycken i min klass: "Hahaha, det gör ju mina barn oxå!"

Så detta verkar vara en vida känd lek... Känner ni till den? *s*

/ Agnes

• Svar på tråden Känner DU till leken "Gul bil"?
  • flemma24

Japp men jag o syrran körde med bubbla.. O syrran e 6 år äldre, du ska tro att jag var blå om armarna...

• Signatur

Nej, aldrig hört talas om den.
    Trodde du menade leken där man säger "säg efter mig....gul bil, blå bil, röd bil etc etc).

• desire

ja jag känner till den o det roliga är att i england så gör man liknande man bankar till varann om man ser en mini car (sån "hundkoja" Mr Bean har)

• piixelslyna

Ahh. Man säger GUL BIL (när man ser en gul bil självklart ) Sen slår man på den som sitter närmast.

Leken pågår hela tiden, och slutar ALDRIG.

• vaniljbullen

Japp... Mina "halva" småsyskon (7 och 5 år) leker tydligen den, berättade min pappa när vi var på min systers 20-års fest.. Det visade sig då att också min 20-åriga syster visste om den leken (dock vet jag inte om hon brukar leka den så ofta, men känner jag henne rätt så är det ingen omöjlighet..) Jag kände dock inte alls till den innan dess....

• Seldonia

Jag och min bror roade oss också så när vi var ute på bilsemester och sånt.

• Kajee

Mina elever brukar leka den. Så varje gång jag ser en gul bil rycker jag till...   Fundersam

• M C Catta

Absolut!!! Skitkul!!!

Kan jag fortfarande göra när jag har tråkigt under långa bilfärder...

• Vintersjäl

Jag känner också till den

• Lollan

Haha! Så leken är tom internationell!!

/ Agnes

• Pompens mamma

Japp, här också, uppe i Ö-vik. Lustigt att en så fånig lek kan bli så stor?!

• hemlis

Japp, hade ingen aning om att det fanns någon annan stans är i vår familj
    Lite lustigt, jag trodde det var min son som hittat på det för att reta brorsan!

• Glimmerfall

Javisst! Dom leker väl den i Simpsons också om jag inte minns fel....Eller?

~*~ Lycka är bara smärtlindring ~*~
  • piixelslyna

Skimra - har för mig det. Något sådant är det iaf!

• Kakan83

Oh ja..Fy va många blåmärken man har fått genom tiderna

• MiaL

jupp, vi kör oxå den
    vi gör ett sånt där ploppljud med pekfingret i munnen (nån som hajjar vad jag menar) och klappar till den närmsta haha

• Annabel

jadå den va väldigt poppis bland barnen i vår omgivning ( och på min praktik) för 2-3 år sen
    nu är det bilnummersräkning som gäller!

• zubbe

JO då den leker våra barn oxå,men bara det att det finns lite fler gula bilar nu än för ett par år sen.

Svar på tråden Känner DU till leken "Gul bil"?