Inlägg från: Mirris |Visa alla inlägg
  • Mirris

Nattdagis?

Alexander ska (förhoppningsvis) börja nattis till 1 april nästa år!!
    Verkar kanon. Jag får "lämna in" honom senast kl 20.. o eftersom jag börjar 21.15 o jobbar jättenära, så tänkte jag att då hinner jag natta honom.
    Sen blir det ju vanligtdagis på dan, o jag får hämta honom när jag vaknat. Dom flesta föräldrar kommer runt 14-15 o hämtar.
    När man har dom på nattis så får man ju ganska mycket mer "vakentid" med dom än på vanligt dagis.. där hämtas ju barna ofta ganska så sent.. o sen är det midda Bolibompa o så sängen!

Nu blir det ju iallafall 5 timmar vi får vara tillsammans innan det är dags igen. Jobbar 10 nätter per månad.. o var tredje vecka är jag ledig 9 dagar i rad, så det blir ju inte varje natt han behöver vara där.

Det finns en tjej här som jobbar på nattis.. det är hon som berättat för mig hur det funkar.

Tror verkligen att det är jättebra... det måste det va!! Annars vet jag inte vad jag ska göra.

Sanna

• Mirris

Jag tror inte det finns överallt. O det är nog till för dom som jobbar natt isåfall!
    Det som är bra är att dom har öppet dygnet runt året om.. dom stänger inte ens på jul o nyår.

Ring till kommunen o hör efter hur funkar hos er!

Sanna

• Mirris

Här i Örebro skulle dom lägga ner nattis för några år sen.. men nu har dom istället fått öppna en till avdelning!! Tur för oss!

Och som ensamstående så har man inte mycket val.. antingen slutar man jobba natt o söker sig ett dagjobb eller blir arbetslös.
    Som par har man ju lite mer valmöjligheter.. dvs om den ena jobbar natt o den andra dag. Då kan man ju ha vanligt dagis.

Jag fick fast jobb just i samband med att jag började min mammaledighet, så jag var tvungen o kolla upp det här innan jag skrev på. Tänk om jag hade varit tvungen o tacka nej till ett fast kanonjobb. *usch vill inte ens tänka på det*

Svar på tråden Nattdagis?