Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Tråden för oss som precis blivit dumpade av sin partner

Tänkte starta en tråd för oss som precis blivit dumpade av våran partner. Tänkte att här kan vi stötta varandra.

Själv blev jag dumpad för 4 dagar sedan, känns himla tungt. Även fast vi inte varit tillsammans så länge, nästan 2år. Men det känns, det gör de.

Några andra kanske? här kan vi dela känslor och allt annat vi vill. Ha en bra dag, och många styrkekramar från mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-20 11:53:19:
    18 oktober - Min födelsedag. Mitt ex kunde inte stanna och fika och han verkade hel skum. Sen ringde jag han senare på kvällen, och det var första gången han sa att han inte kunde prata för att han såg på film!

19 oktober - Den dan vi skulle ha firat 1år & 6månader på om vi inte gjort slut för 1månad och 1 vecka sedan. Han ringde mig alltså igår kväll, och berättade att anledningen till att han inte kunde prata var för att han hade 3polare där & 1 tjej. Han berättade sedan efter en 3minuters tystnad i telefonen att han och hon har börjat träffas.

Den tjejen var tillsammans med hans kompis förut, och vi brukade umgås med dom. Sen gjorde hhon slut med honom och min kille med mig. Börjar se det hela sambandet, om det nu är så. Det värsta var att mitt ex sa att vi skulle visa varandra respekt, vill säga inte träffa andra så vi sårar varandra. Han visade mig respekt i 1månad & 1vecka. Lite arg man blev. Han är så himla låg i mina ögon nu. Jag är så himla arg och besviken!

"Älska ingen då blir du bara sårbar"

• Svar på tråden Tråden för oss som precis blivit dumpade av sin partner
  • Anonym (ledsen)

"Ladiebird"

skönt att ha någon som stöttar, det behövs :)

"Anonym (dumpad)"

Oj, det var lång tid. Jag vet inte alls om jag skulle klara av det, och jag och min pojkvän hade inte varit tillsammans så länge och det känns till viss del att livet är slut. Jag känner precis samma som dig, känns som att jag inte känner han längre, han är en helt ny person! Han kan inte ens prata med mig i telefon med kompisar i närheten, VÅRA gemensamma kompisar! känns helt sjukt. Han ska fylla 21, och det känns inte som det. Han som alltid var så mogen och fin i kanten. Nu verkar han bara spela matcho, och osårbar. Känns rent utsagt "fittigt".

"Anonym (Ella)"

Vad jobbigt, att killen dumpar en för att han inte vet vad han vill med sitt ex. Jag hade precis samma sak med mitt ex. Han hade mig (enligt tjejen) som tidsfördriv, en madrass. Men så var det inte enligt honom. Men jag har hört så mycket om det, men idag bryr jag mig inte, jag fick ju den här underbara killen som jag hade, sånna som han växer inte på träd. Men han är en totalt annan person nu =/ känns jobbigt..

• Anonym (ledsen)

"Ladiebird"

vaaa? är det sant? fyfan, du är verkligen stark! skulle aldrig klara av något sådant.. Nu är jag för ung för att få barn, men om några år då jag gått ut skolan, som jag gör om 1år & 6månader ungefär! Men jag ska leva livet & verkligen hitta den rätta som vill ha familj. Jag är jätte rädd inför det. ;/

"Minxy"

fyfan va lågt. Kunde knappt tro mina ögon! Jag tro aldrig att jag skulle låta min pojkvän åka dit, isånnafall skulle syrran fått vänta tills storasystern kom hem till dom ist. 3år sedan var länge sedan också. Jaså? va härligt, hur länge har ni varit tillsammans? :) glad för din skull.

"Anonym (Ja med!)"

Sånt där kan jag bara inte förstå mig på? hur fan kan man göra något sådant? han var väl med i 9månader? han kunde ju ha sagt nåt innan. Jävla skit stövel (ursäkta mig) blir bara så arg då jag läser sådant. 4veckor sedan.. Har ni pratat nåt mer om det? ja, jag vet inte heller hur man ska sluta älska den personen man varit med så länge nu (tycker jag), men jag försöker bara att tänka på allt dåligt, så kanske han raderas ut ur mitt huvud snabbare än att bara gräva ner sig och tänka på alla lyckliga stunder. Man måste gå vidare, och lämna dem man älskar till sitt förflutna, hur hårt det än är. Men kärleken slipper man aldrig undan, hur mycket man än vill ibland, då man känner att man aldrig vill älska igen.

"Anonym (dumpad)"

Vet precis hur du känner. Vill inte veta vad mitt ex gör heller för då blir jag bara ledsen. Jag var hans första flickvän, någonsin, för han var så blyg & osäker förut. Nu har jag byggt upp han till något stort och vackert, så tjejerna hänger väl i hasorna på honom! ;/ skulle krossa mig totalt om jag fick veta att han hade en ny =/ vet inte riktigt hur jag ska tipsa om att inte älska någon, för jag ställer mig samma fråga. Men ungefär som jag sa till "anonym (ja med!)" läs hennes svar också. Det är nog mitt bästa tips!

"siciliana"

tack det värmer :)

• Anonym (ledsen)

"angeleye82"

Men fyfan va hemskt. Sen att den där hemska tjejen skriver "förstår att du är ledsen, han är ju SÅ underbar" jävla.. nej gud va arg jag blir. Hur kan man tänka så som? jag skulle aldrig kunna skriva så till en tjej vars kille jag hade "snott" i princip! sen va lågt sagt av ditt ex "du och hennes ex stog i vägen för våran kärlek" hmm, om han kände nåt för henne, varför inte bara göra slut på en gång istället för att den andre personen skulle bli skit ledsen? förstår mig inte på sånt, men när en sådan händelse inträffar så blir man senare, även om man kanske inte märker det, en mycket starkare person. S¨ånt där kan även göra att man blir svartsjuk i sitt nästa förhållande bara för att man är rädd att det skall ske igen. Så himla jobbigt, du är stark, tro aldrig att jag skulle klara av något sådant. Men jag har bara levt 17år av mitt liv, och jag lär stöta på en sån kille nångång, bara tanken är skräckinjagande.

"Anonym (Ja med!)"

Åhh fy! Varför inte bara säga från första början att han skulle på kryssning, inte så himla roligt att få veta det bakvägen! Det är endå hans son. Om jag vore du skulle jag försöka att strunta i mina känslor för killen och säga att jag inte heller har tid, nästan jämt när han frågar. Så kanske han inser, att han faktiskt inte får träffa sin son pga det han gjort och för att han själv gjort så. Då kanske han förstår för en gångs skull vad han ställt till med, och vad han gjort mot er. Ni hade planerat barnet, hur kan han göra så sen? helt sjukt. Stå på dig, skickar många styrke kramar!

• Anonym (ledsen)

"Helusa"

för att kyrkan inte accepterar utomstående? vad menade han med det? vad håller han sig till för religion? ne, om det sög så ska du inte locka tillbaka honom, enligt min åsikt. Mitt motto "mister man en står det tusen åter" man är nere och jävlig de första dagarna, veckorna, månaderna, men sen reparerar man sig, tack och lov. Ja du var verkligen en "färsking" :/ jag blev dumpad för 2veckor & 3dar idag! känns inte lika hemskt, haha, för jag tränger bort allt det där så mycket som möjligt, så det gick fortare än vad jag trodde. Men när jag är ensam och väl tänker på det så känns det som att hela min värld ska rasa, just därför försöker jag göra så mycket som möjligt för att fördriva tiden.

"Anonym (jamed)"

usch då, vad var det som hände, om man nu får fråga, så det inte är väldans jobbigt. Men det kanske känns bra att prata ut om det? finns iaf här för att lyssa.

"Ladiebird"

Nej, jag kan förstå att det inte kändes fräscht och gonigt när man fick veta sen att han var med en annan. Usch! jag skulle kollat mig efter könssjukdomar, haha en kompis till mig gjorde det efter att hon fick veta att hennes kille var otrogen med en annan. Jösses, chokerande att få veta att man blivit gravid naturlig väg efter allt det där :O du behöll barnet va? ååh vad jobbigt. Hur är det mellan er nudå? många styrkekramar!

• Anonym (ledsen)

"Helusa"

det där lät helt konstigt, bli en bättre människa av att gå i kyrkan och vända familjen ryggen? då är man en sämre människa i mina ögon och säkert i fleras. Min morbror går i sekt, han sket i hela familjen och släkten, vi har inte hört nåt från han på 10år! mamma var deppig över detta igår. Men har du hört någonting från honom på sistone?

"Anonym (nere)"

Ojdå, ja, jag kan verkligen förstå att du är nere. Varför var hon inte kär längre? det kan vill inte bara bli så helt hux flux! 3år & 8månader är inte lite och kan förstå att det är väldigt ensamt. Men det bästa man kan göra då man blivit dumpad, som faktiskt hjälpt mig (jag och kille kollade även på lägenheter och hade kommit så långt att vi skulle kolla på en, men de blev aldrig av) men det som hjälpt mig, är att inte ha någon alls kontakt med partnern/ex. För då vet man inte vad han/hon gör, och då får man ingen klump i magen, visst man kan undra men försök att låta bli det, man ska försöka vara så mycket med sina kompisar, hitta på roliga saker, etc. Prata med tjejkompisar. Jag gör så, och det funkar, och eftersom jag gjort det så ringde han mig tex. Igår och sa att han sakna mig, så det känns som att han är på väg tillbaka, men jag vet inte nu om jag vill :) men testa det, annars får jag komma med nåt annat förslag! MÅNGA styrkekramar från mig!

• Anonym (ledsen)

"Anonym (nere)"

ingen fara, berätta bara hur jag gjorde för att lätta på smärtan och det funkar. Vännerna är verkligen super :) hur det går för mig, jaru, vad kan man säga. Träffade han igår här hemma hos några kompisar, han sa nästan inte ens hej för han visste inte att jag skulle vara här. När jag var ensam med honom och kramade han för att säga hej, så höll han om mig as hårt, men sen då ena polaren kom upp släppte han taget & försökte verka cool, då vart jag sur. Men vi pratade inte så mycket. Han såg jätte ledsen ut och det gjorde lite ont, för det ser ut som att han har det hårdare än vad jag har. Jag älskar honom och kommer alltid att göra, och om han vill nåt mer, så kommer jag säkert säga ja bara för att han är så underbar då vi verkligen har det bra. Men om man inte har haft ett bra förhållande på länge så kommer det endå att förstöras i längden. Man kanske är ifrån varandra ett tag, några år eller nåt och mognar på, och om man nu skulle vara gjorda för varandra, så finner man varandra igen. Det är min teori iaf, för så tycker jag, tar det slut så är det ödet, då var det menat för en speciell anledning. Se på det som så! hur gammal är du föresten? :) hoppas det går bra!

• Anonym (ledsen)

"Anonym (nere)"

Jo det är rätt jobbigt, men han verkade må mer dåligt än vad jag gojrde. Han kaske har insett vad han förlorat, och det kanske var mer än vad han hade trott. Så kanske det är för ditt ex också. Jo min kille skapar användare på sajter och kollar in vad jag skriver till andra, men jag får inte veta vad han heter, men nu är jag singel. Jag flörtar, men jag raggar inte för jag vill inte ha ett förhållande på ett bra tag nu som det känns, men vem vet, tiden och ödet avgör. Jo precis, hade det varit menat, så hade det nog fortfarande varit du och hon, och jag och han! vem vet, gud kanske har andra planer för oss :) Låter kristen som fan, men det är jag inte haha.

Okej, hehe jag är bara 17år ;p men många andra tycker att jag beter mig mycket äldre, vet inte jag, men jag har bara äldre kompisar. Den äldsta är 28, han är as snäll.

Jo, det är nog det bästa man kan göra i det där fallet, om hon nu ska försvinna ur ditt huvud bör allt försvinna, jag har ställt alla mitt ex's saker i städskrubben, så jag slipper se allt. Det hjälper, jag lovar. Kolla in vad hon skriver till adnra för då mår man bara dåligt. Ignorera henne totalt, så försvinner det. :)

"Anonym (dumpad)"

Det är kasst att vara olyckligt kär, samma som för anonym (nere). Men som jag sagt till honom, försök att se framåt, ta bort alla saker och ignorera honom. Det gjorde jag med min kille och stängde av alla känslor, tillslut gjorde det inte ont längre, känns som att jag gått vidare, även fast det bara gått 3veckor sedan idag. Det trodde jag aldrig, men alla vänner stöttade en och det känns bra, det är de jag & alla andra här i tråden är till för också. Blir det för jobbigt vet du att du kan öppna ditt hjärta för oss. Det kommer att gå bra!

"Anonym (Mia)"

Ja det lät inte alls trevligt överhuvudtaget! Varför vet jag inte, och om dom inte hade det så bra förstår jag inte alls. Hur länge sedan var det dom hade lämnat varandra då han träffade dig? Själv kan jag inte förstå hur man kan såra någon så, men jag har aldrig varit med om det, att jag eller nån kille gjort så. men man kanske förstår mer då man varit i samma situation. Förstår att det är jobbigt, skickar många styrkekramar.

• Anonym (ledsen)

"Anonym (Mia)"

Oj, lät inte alls roligt. Nej, jag tog det också som att han var seriös om han ville presentera dig för alla. Va konstigt, har han pratat nå mer med dig angående detta? Jag tyckte den tiden räckte gott och väl!

• Anonym (ledsen)

"Anonym"

Förstår att det är tungt. Bodde ni långt ifrån varandra? gud va jobbigt ;( försök att inte tänka på det så mycket. Va med dina vänner och hitta på roliga saker, gå ut och dansa eller ha middag eller nåt. Det brukar hjälpa! vänner är prima i sådanna situationer, ett bra stöd.

"Anonym (gråter)"

Varför var du less på att han var på semester? åkte han ofta eller? Hur länge hade ni varit tillsammans? ne, men det kan vara så att han gått vidare, eller så kanske han inte har det. Han säger kanske så för att det ska bli lättare för dig. Vad vet jag, så gjorde/gör mitt ex, men han var här i måndags, och vi låg och kollade på varandra och jag frågade vad han kände för mig när han kollade på mig. Han sa att han kände samma sak som när vi var tillsammans. Så han kan inte ha gått vidare så mycket som han påstått. Visst, det har varit slut i 1månad & 1dag idag! men ni har varit ifrån varandra längre. Läs det jag skrev ovan till "Anonym", det brukar hjälpa i deprimerande situationer! Så gjorde jag, jag är med mina vänner typ jämt, jag går ut och dansar och dricker och ha kul med vännerna (jag kan ju inte gå på krogen, så vi är hemma hos varandra) men det hjälper, känns som att jag kommit över mitt ex mer än vad han har. Jag älskar han också, jätte mycket! som idag, har jag bara tänkt på honom, det är inte alltid lätt. Men man gör sitt bästa, men de finns alltid där. Mitt ex vill inte ha tillbaka mig heller, hur mycket jag än pratar med honom =/ så det är inte roligt. Nu har man verkligen insett att nu måste man lämna honom till det förflutna helt och hållet. Mitt motto: "mister man en, står det tusen åter" good luck!

"Anonym (puff)"

Jag vet precis hur du menar. Har varit med om samma förhållande. Var tillsammans med en kille för snart 2år sedan. Han VILLE börja tycka om mig, men han gjorde det inte tillräckligt, det var han som tog kontakt osv, fast jag från början inte ville. Men jag träffade honom endå, vi blev tillsammans och jag vart kär, men de blev aldrig han. Han hade mig som nåt tidsfördriv för att glömma hans förra tjej, iaf vad jag hört från den tjejen! men han sa att det inte var sant, men den riktiga sanningen vet ju bara han, så! =/ förstår precis vad du menar. Hur länge var ni tillsammans?

• Anonym (ledsen)

"Anonym (gråter)"

Men, hur kan man göra så som? det förstår inte jag! men dock förstår jag att det är jobbigt att du aldrig får ett avslut =/

"Nitagirl"

Singelkryssning?? :O och han har fortfarande inte hört av sig?

• Anonym (ledsen)

"Anonym (livskaos)" & "Ladiebird"

Jag förstår mig inte på sånt. Varför vart du deprimerad? ni borde ha kunnat göra nåt åt de, ni var tillsammans i 10år? jag håller verkligen med er om att killarna hittar en annan för att komma över den förra, tycker inte att de funkar så.

Mitt ex, berättade för 2dagar sedan, att han hittat en annan. Den tjejen har varit med mitt ex & 3andra killar på 1månad, hon var tillsammans med 2st SAMTIDIGT! och var otrogen mot dom båda. Mitt ex skrattar åt de och vill ge henne en chans till? fick veta idag att dom legat med varandra. Fast de sa att de inte ens sovit i samma säng. Dom ljuger hela tiden. Den tjejen har även gått till 2 av sina ex och velat haft dom tillbaka medan hon träffar mitt ex? fattar inget. Är bara arg på dom båda. Mitt ex ringer hela tiden men jag vägrar att snacka, mina polare tillåter inte heller han att snacka med mig när han ringer dom. För jag var så ledsen att jag söp allt vad jag kunde och gjorde dumma saker. Jag har gått vidare, bara själva saken att jag fick veta att de träffats i snart 1månad, och det tog slut mellan mig och mitt ex för 1månad & en vecka sedan! SÅ JÄVLA LÅGT!

"Nitagirl"

det är väldigt bra och strongt gjort av dig!

MÅNGA STYRKEKRAMAR TILL ALLA!

• Anonym (ledsen)

"kjempejente"

det har du helt rätt i. Men jag fick ett mejl idag av hennes förredetta kille. Han hade pratat med henne inatt, och dom har tydligen träffats under en period, dom kan även ha träffats då vi var tillsammans. Är så förbannad att jag går sönder snart, jag vill aldrig mer veta av honom. Jag vill inte ens veta om dom träffats under tiden vi varit tillsammans, för då kommer jag att bli deprimerad, och nu när jag äntligen kommit över det vill jag inte få den här skiten på mig, vill inte veta nåt om honom, vill aldrig mer ha nåt med honom och göra igen, ALDRIG! jag vill nästan starta en tråd för arga singel tjejer som fan hatar sina ex nästan! är så himla arg så åååh.. Kanske min tur att få lite hjälp och råd nu =/ känns skit nu!

• Anonym (ledsen)

"kjempejente"

jo men saken är den att jag lider inte av det, jag bryr mig inte om vad dom gör för jag har kommit över honom, bara tanken med att han kanske varit med henne medan vi var tillsammans är inte så roligt. Men han hade varit med våra gemensamma kompisar igår och dom hade frågat honom om han varit de, men de hade han inte. Så det vart som en lättnad. Idag skulle jag och ena av dom kompisarna simma, då satt han i bilen då dom hämtade mig, jag kollade inte ens på honom, han hejjade och jag hejjade argt/lesst tillbaka. Sen satt han och kolla på mig såg jag i ögonvrån, men jag kollade inte alls på honom. När jag kommer in till simhallen så efter ett tag kommer den tjejen som han är med och ska simma också, såg henne också efteråt på stan. (haha hon är fan inte vacker) .. :D men jag bryr mig inte ett dugg, för jag vet att det inte kommer att hålla mellan dom två!

Nu ska jag försöka dejta själv nu när jag kommit över honom, och finns meningen med livet igen. kramar

• Anonym (ledsen)

"Mejk"

Nej men gud vad hemskt ;/ förstår att det är jobbigt. Men hade han funderat över det då? hur kan man komma och säga att man tror? ;/ jo, regnet är lämpligt för oss som är ledsna nu, det kommer då man är det, typiskt! har du pratat nå mer med honom efter detta? .. Jo, du kan dra täcket över huvudet, och äta nåt gott och kolla på tv ist, eller vara med vänner! hoppas det går bra för dig!

"Anonym (Oxå dumpad)"

FYFAN VA HEMSKT! hur kunde han göra så som? hur länge hade ni varit tillsammans? tänker du behålla barnet, och vad sa han när du berättade det, om du nu har gjort det vill säga!

Ja, tjejen förtjänade inget mer än en fet smäll på käften, bra gjort! kunde inte ha gjort det bättre själv :) fyfan att hitta sin pojkvän med hans ex, jag hade gått under ;( MÅNGA styrkekramar!!!!

• Anonym (ledsen)

"Teufelin"

Du det där lät verkligen krångligt. Varför håller han på sådär? klart att man blir deppad och inte ler hela tiden då ens bästa vän gått bort? lite 'överseénde' borde han ju ha tycker jag. Jag mena, om han nu är så rädd att mista dig, varför gör han då slut med dig stup i kvarten? sen att han mår dåligt... Vad tror han inte att du gör? jag förstår helt och hållet att du reagerar sådär efter din bästa väns bortgång, varför kan han inte göra det? har du testat att prata med honom om det där? sätt han i din sits, fråga han "om din bästa vän, som du umgåtts med jämt i 15års tid, skulle dö, skulle du vara glad och sprallig hela tiden då?" nej, det tror inte jag iaf. Om du pratar med honom om det, så hoppas jag att han förstår dig om du sätter han i din sits! du får uppdatera oss om hur det går. Många styrkekramar!

• Anonym (ledsen)

"Anonym (Oxå dumpad)"

oj jävlar, det var inte ett kort förhållande. Nej, man ska sätta dom på plats på en gång om dom behandlat en på det viset. Visst det är också hans barn, men han får ju träffa det. Så du ska behålla barnet och ta hand om det på egenhand, ensamstående? ifall att, så är du stark ska du veta! jag skulle aldrig klara något sådant. Jag har själv inga barn, jag är för ung, endast 17år. Men mina närmaste kompisar har barn och det räcker gott och väl för mig :D haha, fått mig att inse att jag inte ska ha barn förens tiden är mogen, vill säga om flera år :D men dom är så söta! Skickar många styrke kramar igen! =)

• Anonym (ledsen)

"Anonym (Oxå dumpad)"

ja men det är bra. Tro du att du skulle kunna ta tillbaka han? om han kanske vill det då barnet kommit?

• Anonym (ledsen)

"Anonym (gråter) & Anonym (tröstlös)"

Jag tycker verkligen synd om er båda. Läst igenom det ni skrivit, vad bra att ni kan stötta varandra. Blir verkligen glad då jag ser att min tråd kan vara som en stöttepelare. Det är vad vi behöver. Själv har jag kommit över mitt ex, lättast pga att jag struntade i att tänka på honom, tog bort allt som hade med han att göra på mitt rum, och jag sanckar inte med honom. Sen när han ljuger mig rätt upp i ansiktet att han Nyligen börjat träffa en tjej så visar det sig några dagar efter att de träffats enda sen de tog slut mellan oss, 2veckor efter. Jag vart så ruskigt förbannad (hade inte kommit över honom då) så jag sa upp kontakten. Jag har smått börjat dejta en annan kille, som visade sig vara mitt ex's nya tjejs förredetta kille. Haha. Mitt ex hade stört sig på att vi träffades och mina kompisar som mitt ex & hans nya tjej umgås med säger att de märks att båda inte kommit över sina ex. På ett sätt känns det skönt, på ett sätt roligt, och ett sätt hatiskt. Hämnden är ljuv, så tänker man nog alltid då man blivit sårad. Jag hoppas ni kan komma över era ex precis som jag gjorde. För det är skönt. Vill ni också snacka på msn så säg till :) kramar

• Anonym (ledsen)

Några fler? ;/

Svar på tråden Tråden för oss som precis blivit dumpade av sin partner