• Max mamma

Helt plötsligt hostattack...

Max är 7 år och har problem med sina luftrör(som jag skrivit om förr..)
    För ca. 2 v. sen var han hemma med förkylning å hosta,fick ge astmamediciner å mollipect i flera dagar innan det gav sej.
    Han har inte hostat alls sen i lördags.

I dag när vi kom hem åt han en glass,å började hosta som en tok efter det,han hostade å hostade.Tillslut gav jag hnm en puff av airomiren(astammedicin-luftvidgande),men det hjälpte nada...han hostade upp till 1 timme-från att ha inte hostat alls alltså.
    Till slut så gav jag hnm lite LEPHETON som är hostdämpande,sen dess hostar han inte alls igen?????

Han har gjort så ett par ggr förr,å jag vet inte vad det beror på,ibland tror jag att han hostar fast han inte behöver...VAD kan det bero på att han fick en sån hostattack som höll i sej så länge?!
    Ngn med förslag?

• Svar på tråden Helt plötsligt hostattack...
  • Luddvar

Den kalla glassen kanske? Min äldsta kille hade förkylningsastma som barn. Det blev bättre efter några år men kom tillbaka när han var runt 10-11. Och då kom det efter att han badat i kallt sjö-vatten. Första gången fattade vi inte vad det var. Men när det hände en gång till plus att han fick tillbaka den jobbiga astma-hostan så förstod vi det.

• Little Ms Chatterbox

Om man har Reflux, bråck på magmunnen kan man få "omotiverad" hosta. Jag har Reflux men äter Lanzo så det är inte så ofta hostan kommer nu för tiden, nästan bara när jag äter Daim. Skulle kunna vara något allergiskt.
    Detta är bara gissningar från min sida, jag är inte alls kunnig på något vis.
    Lycka till!

Knip varje gång du ser en , eller en
  • Max mamma

HUR vet man om man har bråck på magmunnen?
    Flera symptom?

• Max mamma

han har gått igenom alla prover man kan tror jag..för ha är somsagt hostig nästan jämt.han har förkylningsastma å krupp,han har tom röntgat lungorna, för han har en morronhosta som man heller inte vet varifrån den kommer..."känsliga luftrör" bara...
    Tror kanske att dom kollat upp bråck om dom hade misstänkt det...lr?

Han har tagit pricktest ett antal ggr,TWARtest,Mykoplasmatest,spiretomi(eller vad det heter..man mäter utandningsluften),såhan ÄR utrredd men man hittar alltså inget...

• MaNiMi

Min bror fick sån hosta av glass när han var liten, han kunde bara äta ett par tuggor sen hosta han jättelänge trots han inte hade några astmatiska besvär..tror inte någon kom fram till vad det var utan han fick helt enkelt äta ytterst små mängder med glass. å nu tror jag inte han har några såna problem längre.
    Min son får också hosta ibland när han äter glass..men inte alls lika illa som brorsan lät

• Little Ms Chatterbox

Max mamma--> Diagnosen görs med sådan där kameraslang ner i magen, iaf på mig. Jag har haft det sen födseln men inte så påtaliga besvär förrän jag fick kraftig övervikt. Men när jag var nyfödd till jag var ca 11 månader spydde jag kaskadspyor efter varje måltid, varje dag. Mamma har berättat att jag skrek och spydde och var svår sövd och lättstörd så jag tror det är kan göra ont också.
    Problemen jag har nu är som ett magsår fast på matstrupen istället, det känns som om det sitter en tennisboll och fräter under revbenen. Hur det är för barn vet jag inte men även när jag var smal kom det upp magsyra om jag böjde mig framåt och har alltid haft lätt för att (råka) spy vid tex magsjuka.
    Mina problem hålls i schack med medicin, inte tighta kläder och tänka på att inte äta för mycket magsyre framkallande mat.

Knip varje gång du ser en , eller en
Svar på tråden Helt plötsligt hostattack...