• Tesie

Vattkoppor 2 gånger?

Min son hade vattkoppor för ca 3 veckor sedan, han fick bara 2 styckna koppor.
    Hans dagisfröken sa till mig att då kan han få det igen.. jag trodde inte på det, men tro ni inte på f*n, nu har han feber och 3 vätske fyllda blåsor och ngr prickar som ser att att bildas till koppor!

Kan detta stämma verkligen?

Ja något är det ju!

• Svar på tråden Vattkoppor 2 gånger?
  • Lenis80

Låter väldigt konstigt att det kommer så tätt på..men man kan visst ha det två ggr har jag hört.

• Pontusmamma

ja de kan komma två ggr om man bara har några kopppor!

• Hattifnattentanten

Jo, man kan få vattkoppor igen, men det brukar väl vara sådär en 70år emellan gångerna i så fall. Det är inte svinkoppor han har fått nu då (eller förut)?

• Max mamma

Ja det stämmer.Min sambo had evattkoppor som barn(bara några koppor),fixk det igen förra våren då Max hade det!

• Mysterious

Både jag och min stora flicka har haft det 2 ggr... första gången ganska milt andra gången ett rent HELVETE...

Nothing else matters...
  • masima

Min lillebror ahr oxå haft vattkoppor två ggr. När han var liten och sedan vid ca 13-14 års ålder.
    Låter konstigt att det är så tätt mellan men det stämmer säkert.
    Min BVC sköterska sa att molusker kan se ut väldigt likt vattkoppor. Men de brukar hålla i sig i flera månade upp till år.

• Tesie

Hejsan tack för era svar!

Helt säker på att det inte var mollusker!

Ringde BVC nyss, sköterskan var lite fundersam, mens kulle kontakta läkaren. Men jag brättade hur det var, att första gången fick han bara 2 koppor som sedan torkade in, han var snorig o hade feber

Denan gången mycket feber o hängig och 3 fyllda blåsor.. hittills.

Skumt.. men då vet jag av fler här inne att man kan ha det 2 gånger! Tack för era svar.. skriver sedan vad läkaren sa!

kram på er

• Helly78

Det har jag också hört att man kan få igen vattenkroppor, det riktas mest dem som har haft väldigt lidrigt vattenkoppor, tex 1-3 st koppor, kan få igen nästa gång då är också små av koppor sen kommer det inte mer..

Min bror´s son har haft det...

• Tesie

ALLA som har underkurer för att få bort vattkopps kli.. skriv gärna det!

Svar på tråden Vattkoppor 2 gånger?