• Tesie

Vattkoppor 2 gånger?

Min son hade vattkoppor för ca 3 veckor sedan, han fick bara 2 styckna koppor.
    Hans dagisfröken sa till mig att då kan han få det igen.. jag trodde inte på det, men tro ni inte på f*n, nu har han feber och 3 vätske fyllda blåsor och ngr prickar som ser att att bildas till koppor!

Kan detta stämma verkligen?

Ja något är det ju!

• Svar på tråden Vattkoppor 2 gånger?
  • Mysterious

Potatismjöl
    AloeVera (i alla fall växtsaften)
    Kylbalsam (apoteket)
    Iskalla handdukar
    Duscha

Nothing else matters...
  • Mirris

Min grannes flicka har haft vattkoppor 2 gånger. Det är rätt ovanligt.

• lill skruttan

har hört någonstans...vet ej ver... men att om man får typ under 10 "koppor" ungefär, så kan man få det igen.. men vet ej helt säker!!

• snartär vi fem

jag har haft det två gånger

i vuxenålder dessutomSkrikandes

detta var det värsta jag har varit med om i hela mitt liv å då har jag fött tre barn..inte kul alls

jag kletade in hela kroppen i potatis mjöl sen satte jag mig i iskallt vatten...lite kladdigt blev det

• lill skruttan
    snart är vi fem: uscha...är inte avundsjuk....Ledsen
  • Mirris
    snart är vi fem!!!

Min son bönade o bad om "möl".. han ville ha potatismjöl över hela kroppen.. hela sängarna var fulla med mjöl!

O så satt han i badkaret med duschen o duschade av sig.

Första nätterna fick jag ligga o klia honom i ljumsken innanför blöjan för det kliade så!

Men så mycket koppor som han hade så är det nog en mindre risk att han får det igen (finns bilder)
  • Tesie

Hejsan, tack för era tips!

Ja här kör vi med barnpuder över hela kroppen, men bara dte hjälper dte minsta så får han gärna så mycket han vill!

Dock är nätterna jobbiga Men fått tipset om att ge honom Alvedon till natten, tydligen så kan de få oroliga tarmar av vattkoppor oxå, eftersom viruset påverkar tarmen, och de kan då bli oroliga nattetid!

Det var sjukvårds rådgivningens tips det här!

• Lola Jämtland

Tavegyl får bli mitt tips!

//Drömmar är gratis....
  • doddit

Jag hade också vattkoppor 2 ggr. Första gången fick jag väldigt få koppor och sen fick jag ordentligt några år senare.

• Tesie

Lola, en halv då eller kanske? Han väger 18 kg

• Lola Jämtland
    Tesie skrev 2006-09-21 16:51:19 följande:
    Lola, en halv då eller kanske? Han väger 18 kg
    Ingen aning.
    Alma fick flytande Tavegyl utskrivet när hon hade vattkoppor....
    //Drömmar är gratis....
  • Linnéa och lukas mamma

Jag funderar också om man kan drabbas av det 2 ggr, min dotter har vattkoppor nu och det är inte många koppor hon har. Min son hade det för 2 veckor sen och han hade fler än flickan.

• Tesie

Lola okey, tack för ditt svar, ska fråga en läkare då!
    Det är så synd om honom

• ros72

Jag har fått vattkoppor två gånger!

Första gången lindrig när jag var 8 år.
    Andra gången riktigt häftigt vid tjugo-ett års ålder. Det var det mest fruktansvärda i mitt liv!

Nu tvivlar jag på immuniteten - är för vaccinering!

Svar på tråden Vattkoppor 2 gånger?