• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Nericia

Har nu ätit mat innan klockan sex ikväll, nu jädrar ska detta lyckas, och tog en mycket mindre portion än annars, detta ska funka.

• Nericia

ja jag var så sugen på att äta något i går kväll så jag höll på att bli tokig. tog ett tuggummi istället,kanske inte det bästa alternativet för det har jag hört gör sitt till att man lurar magen att man ska äta något, men jag höll mig i varje fall. för egentligen är man ju inte hungrig utan bara det att man är så van att gå och småäta.

jag skulle vilja gå ner minst 10 kg, men är självklart glad för varje kg som försvinner. jag tänker inte tänka så mycket på hur mycket jag måste gå ner för då tror jag att jag inte klarar det utan, jag tar en dag i taget.

något tips på att låta bli att äta på kvällen, jag har funderat på att man kan ju ta typ en gurkbit och äta på kvällen, det är ju mest bara vatten, det borde man ju kunna äta bara för att ha något att tugga på, annars för att låta bli helt att tugga på nått på kvällen det är ju att ha något att göra så man inte tänker eller har tid att äta. det tror jag är bra. för det är ju just det där när man sitter framför tvn och slötittar det är ju då man blir sugen på något,ivarje fall jag.

hur mycket vill du gå ner?

• Nericia

halloj allihop! jätte kul att fler hitta hit, jätte kul om vi kan följas åt och ge varandra tips m m. alla är välkomna.

nu har jag ätit lunch, åt lite coscos, och kyckling, ska försöka undvika pasta hade jag tänkt.

jag åt cambridge förut, ska äta upp de sista påsarna jag har kvar. gick förut på hel diet cambridge, funka ej. jag klättra på väggarna till slut. man fick ju ej äta något annat.

men nu i varje fall så tänker jag äta och sen tar jag någon påse och byter ut målen ibland.
    å det står på en lista jag har om någon vill veta:

att man ska undvika bröd,pasta,ris,potatis. det är ju kolhydrater som gör att fettförbränningen avtar när man äter tex pasta.

Annars tänker jag ivarje fall leva på som vanligt, äta mindre men nyttigt. hur har ni tänkt att göra. kom med tips. alltid roligt att höra hur andra tänker och gör.

lycka till alla!

• Nericia

cambridge är som typ nutrilett, det är påsar som är som ett mål mat.som man bara blandar med vatten. det finns i drinkar och i soppor.

javisst kan vi ha en lista.

ska skriva i min målvikt,hmm nu måste jag ju fundera, jag är ju glad för varje liten kg minskning, men om det går så vill jag väga typ 65 kg

startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29 (158cm):           85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike (175cm):   79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan (  cm): 75 kg / 75 kg / 50 kg
    Sessan (  cm):                 60 kg / 57,5kg / 50 kg 

• Nericia

jag tänkte väga mig en gång i veckan.

när ska man äta? jag äter på morgonen, lunch och sen middag innan klockan sex, är det rätt?

• Nericia

startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29 (158cm): 85 kg / 85 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike (175cm): 79 kg / 79 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan (161 cm): 75 kg / 75 kg / 60 kg
    Sessan ( 160cm): 60 kg / 57,5kg / 50 kg
    Betania (175 cm): 87,5 kg/84,5 kg / 70 kg
    Eija77 (168 cm): 79 kg/79 kg/65 kg
    Marlean (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia (161cm) 89kg / 78Kg / 60Kg
    Rasmus06 (161cm):   kg/60kg/ 54kg

Skrev in dig på listan, välkommen hit!

• Nericia

god morgon på er! ja då var det nya tag i dag. jag höll mig igår kväll oxå, åt ingenting efter klockan sex. är så glad över mig själv. nu undrar jag en sak som jag börja fundera på igår. vi försöker bli fler i familjen, jag har varit gravid förut, vart väldigt lätt gravid då. tror ni att det kan ha att göra med vikten, för jag vägde mindre då, fast å andra sidan så har jag bara en äggledare nu.hmm. egentligen är det ju sak samma för nu ska jag gå ner i vikt, men jag kom bara att fundera på det igår, att kanske vikten är lite boven i dramat.

• Nericia

ja det är nog så kanske att det är äggledaren som spökar. jaha så man kan äta lite på kvällarna. det ska jag tänka på att om jag mot all förmodan måste äta något på kvällen så är det 2 timmar innan.

det är så bra med alla tips och råd.

Svar på tråden Gå ner i vikt!