Gå ner i vikt!
10000 är rekommenderat antal steg per dag.
10000 är rekommenderat antal steg per dag.
Sedan jag gick med i VV har jag i princip lagt av med mackor, de kostar för många points. Jag äter en skiva Polarkraft Extrem till frukost, that's it - bara brödskivan är 1 point och då är det ändå ett av de mer pointsnåla bröden. Om man sedan ska ha ost på blir det helt vansinnigt, så jag brukar hålla mig till skinka. Min macka med skinka "kostar" lika mycket som min skål lättfil med flingor och äppelmos, och jag blir definitivt mättare av det senare.
Jag äter frukost 06.30 (4 points), smoothie eller frukt till mellanmål runt 09.30 (0-0,5 points), lunch 11.30 (6 points), mellanmål runt 15.00 (0-0,5 points), middag runt 18.30 (6 points) och sedan något gott på kvällen (2 points). Då landar jag på 19 points, som är vad jag får äta. Jag sparar aldrig.
Jag mår minst 10000 steg om dagen och tränar på Friskis några gånger i veckan och har gått ner 5,8 kg på sex veckor.
Inte mår, går!
Jenny o Nike: Tack, men nej tack. Jag gillar inte listor. Går det bra ändå?
Promenader är toppen! Jag har gått 10000 steg eller mer varje dag i sju veckor, sedan jag gick med i VV, i alla väder, och jag har gått ner nästan sju kilo utan större ansträngning.