• Eija77

Gå ner i vikt!

Jenny: Lite trist kan det bli när man går själv... fast jag ska köpa en Mp3-spelare nu så då kanske det känns lite bättre

• Eija77

Snutte och Snuttan: Jag förstår det, riktigt läääängtar till jag har spelaren. Ska beställa så det tar x antal dagar innan jag har den. Bara att bita ihop ett tag till.... den som väntar på nått got...

• Eija77

Å jag ska gå med 2 barn idag.... annars brukar jag passa på att gå då de är på dagis för då kan jag gå ganska fort och verkligen få upp flåset. De går på dagis 3 dagar/veckan så idga och imorgon får jag snällt ha barnen med när jag går
    Telma går det bra med för hon sitter ju i vagnen men Tilde som är 4½ år är det svårare med. Antingen åker hon på bräda... men helst vill hon gå själv. Å det är ju iofs bra att hon vill röra på sig men det blir inte precis ngn power-walk
    Men nu har vi kommit överens om att hon åker bräda på vagnen halva vägen och sedan får hon gå, då får jag lite motion iaf

Här är det grått och trist idag, ca 10 grader. Hur har ni andra det?
    Snart har halva "vita veckan" gått tjejer!!!

• Eija77

Princess Leia: Jäklar va du är duktig. Blir riktigt imponerad... och inspirerad!!!
    Visst är det skönt att promenera innan frukost!? Jag har gjort det mån och tis och tyckte det va jättehärligt
    Idag va barnen hemma från dagis så då gick vi senare. Har precis kommit hem. Det brukar ta ca en timme att gå min runda men idag då jag släpade på barnvagn med en 1½-åring i OCH en 4½-åring som åkte ståbräda så tog det 20 min längre... inte så konstigt kanske
    Lycka till i helgen med allt! Själv ska jag ha matgäster och myspys med vänner. Gissar att det blir lite onyttigt då... men jag känner mig iaf jättenöjd att jag inte stoppat i mig godis eller fikabröd (å inga mjukmackor) sen i lördags. OCH att jag dessutom kommit igång lite med promenaderna igen.

Carro29: Måste tacka för att du startade denna tråd. Det har gett mig inspiration att äta lite nyttigare och att röra på mig.
    TACK!!!

• Eija77

Min "ej-godis-vecka" tar slut imorgon i alla fall
    Gissar att det kan bli lite gott då eftersom vi får middagsbesök av kompisar...

Jag har i alla fall gått 6 km VARJE dag denna vecka.... eller inte idag då, men än är inte dagen slut. Ev blir det en tur på eftermiddan/kvällen. Men jag har iaf gått kanske 2 km (mest uppför) och burit halvtung Ica-kasse. Det är väl alltid något!? Åsså ska jag snart dra fram dammsugaren, det blir ju också lite motion *tänk positivt tänkt positivt*

Kirita: Verkligen bra att kunna låta bli godiset. Själv har jag inte ätit vare sig godis eller fikabröd på hela veckan.... men jag skulle nog inte kunna låta bli om jag haft sånt hemma. Lyfter på hatten för dig!

Trevlig helg tjejer och kämpa på alla duktiga "bantar-kompisar"

• Eija77

Snutte & Snuttan: Vet inte om alla väger sig samma dag men jag har bestämt att jag ska väga mig måndagar i alla fall.
    När tar din ej-godis-vecka slut? Jag gissar att det kan bli lite gott för mig ikväll eftersom kompisar kommer på besök... tacos blir det i alla fall, det vet jag... å vin

• Eija77

Hej och Godmorgon!

Så va det dags för vägning, vilket inte kändes så uppmuntrande eftersom jag ätit mycket gott i helgen. Både en hamburgare och godis har passerat ... OCH fikabröd (höll på att glömma det)

I alla fall så vägde jag mig nyss och står still denna vecka. Känns ju ändå ganska bra eftersom jag trodde att jag skulle gått upp. Nu är det bara att kämpa vidare i veckan.
    Snart ska jag ut på min promenadrunda!

Ha det bra alla!

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 84 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 78,8 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 73,7 kg / 60 kg (-1,3 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/84,7 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79,9 kg/78,7 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 75,5kg / 60kg
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 88,3/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:(170) 97.20kg/95.40kg/65kg (till att börja med)
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86: (165cm) 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/70/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/84,5/70 (till jul tack :)

• Eija77

Å precis som Snutte & Snuttan så har "röda veckan" precis kommit här så det kanske också är en orsak att det står lite still på vikten. Man blir ju lätt godissugen då... å lite svälld

Svar på tråden Gå ner i vikt!