Inlägg från: Princess Leia |Visa alla inlägg
  • Princess Leia

Gå ner i vikt!

Mitt första delmål är att gå ner så pass mycket så att jag kan bli gravid igen. Har tydligen lättare för att bli gravid när jag losar en massa kilon. Och sen skall jag försöka hålla tillbaka viktökningen under grav och efter. Vilket jag INTE gjorde förra gången. Hade gått ner 17kg innan jag blev gravid med min dotter och sen när jag ammade så svullade jag i en massa skräpmat och GODIS. Så jag gick ju upp allt igen.....

Haha sen när ni kanske har nått erat mål så får kanske jag börja om. Vem vet?

Ja det är en senare fråga jag vill först och främst bli gravid igen.

Sen till sist så måste jag be om ursäkt för två tomma medelanden igår kväll. Min dator är på service så jag lånade min bonusdotters dator och den är ju ifrån 1800 kallt och fattade inte att den skulle skicka med bokstäverna i medelandet oxå!
    Kom igen nu tjejjer!!!! Hej och hå!

• Princess Leia

Här var det lungt idag!! Har ni gömt er i kylskåpet eller??

Jag sitter här framför min nylagade/servade dator och njuter... Den är supersnabb.
    Har fortfarande inte fuskat någonting i veckan och det är jag superstolt för. Men jag har inte haft tid eller ork till så mycket motion i veckan. Och det skäms jag för. Det blir plocka svamp i morgon och innebandy på Söndag. Sen får jag återgå till mina kvällspromenader nästa vecka! Hur går det för er?

Mvh PL!

Mamma älskar dig skrållan!
  • Princess Leia
    Snutte och Snuttan skrev 2006-10-15 17:34:28 följande:
    Får man mer muskler om man promenerar?JAPP det får man, om man inte tränat på jättelänge så är musklerna i viloläge och vaknar till  liv när man börjar med någon slags motion som långa promenader Därför kan det i början ta lång tid innan man går ner i vikt för att musklerna väger mkt mer än fett och att ja, ni bygger på Bli inte deppiga att ni gått ner ett gram eller så. MUSKLERNA är på gång och det ökar förbränningen ju mer muskler man har Sedan rasar kilon om man äter rätt osv Kämpa girls! Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
    Kanske är därför som jag bara gick ner 200g förra veckan.... Jag bygger muskler! haha
  • Princess Leia

Sitter här i morgonrocken nybadad efter en tuff innebandymatch. I dag var vi bara 5st så det blev en hård tuff match. Och jag med min sopiga kondis. Jaja. Det var spel hela tiden 60 min utan avbytare. Phuuu!

Jag jobbar natt i morgon så jag väger mig i vanlig ordning på jobbet på Tisdag morgon, då jag inte har köpt någon våg ännu. Jag bara måste ta mig tid att göra det. Så jag återkommer med veckans resultat på Tisdag.

Vet inte om jag har gått ner något denna vecka. Har faktiskt fuskat lite igen... Dumma dumma mig. Jaja. (Åt en bit morotskaka i lördags) Skrikandes
    Men va tusan man måste ju få leva lite oxå.

Kom igen nu tjejjer! I morgon börjar en ny vecka!

Till sist jag är lite nyfiken på vilka metoder ni kör med? Själv så kör jag Anna Dhalqvist kostprogram. Low Carb.

• Princess Leia
    -1kg  förra veckan!!! Tjohooooo!
    Fast nu blev det genast jobbigt, dom ringde och gav oss en återbudstid nästa vecka på Sophia hemmet så jag tror nog inte att min målvikt på 70kg kommer inträffa på en vecka!? Vi hade ju tid den 29 Nov. Vad gör jag nu då??  Vattendiet i en vecka eller? haha! Nej men skämt o sido. Va f-n vad långsamt jag går ner.... Ja det är ju bra att gå ner i sakta mak om man kollar långsiktigt, men jag vill ju rasa i vikt snabbt. Är det någon som har några råd?

Betania: du får en STOR guldstjärna i kanten av mig!! Härligt jobbat tjejjen. Nästa mål?

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 81 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 78,2 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 72,3 kg / 63 kg (-2,7 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/82,5 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79,9 kg/78,7 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 74,4kg / (70kg innan 29 Nov.)
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 87,6/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:(170) 97.20kg/95.40kg/65kg (till att börja med)
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86: (165cm) 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/69/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/82,5/75 (till jul tack :)
    Johannah: (161) 74kg/72,4
    SanneB: (165) 73kg/70,6 kg/66kg
    Qliana: (160) 66,6/65,3/60 (ev 56) Innan jul
    FlikkanZombie: (165) 112,2/110,7/målvikt 75, till att börja med 100 (innan januari slut-07)
  • Princess Leia
    Jenny o Nike skrev 2006-10-18 10:29:34 följande:
    Prinsessan: du har verkligen varit superduktig! Varför skulle du till sophiahemmet? Står säkert i tråden men orkar inte gå tillbaka och läsa. Kan du inte ha målvikten det datumet som du hade från början istället? Verkar lättare än att tappa nästan 5 kg på en vecka
    Ehh jo jag hade tänkt att jag skulle bli gravid och vi skall få hjälp med det. Kanske inte så bra att "banta" då?! Därför satte jag som målvikt 29 Oct. men nu har ju allt flyttats fram. Jag har lättare för att bli gravid näe jag inte är så mycket överviktig.
  • Princess Leia

29 Nov. menar jag ju förståss.

Eija77 Härligt!
     - är alltid ett + *ler* Flört

• Princess Leia
    Johannah Ottosson Känner du inte att du få ett nyp i sidan av mig just nu!! Oskyldig 
    Räcka ut tungan

KOM IGEN NU TJEJEN!!
    Ibland är det bara såå jobbigt!!!! Men vi stöttar ju varandra det är jobbigt för alla!!
  • Princess Leia

Jag har fått migrän, mår pyton och har jordens huvudvärk, mår illa och så har jag ju problem med magen. Sedan jag började med Low carb så har magen inte skött sig?!  För lite linfrö kan tänkas. Ja så alla har vi dåliga dagar. Jag misstänker oxå att jag får i mig för lite omega fett. Skall direkt köpa på hälsokosten i närheten.

Betania klolt att sätta upp realistiska mål. Men jag hade ett före jag fick en tidigare tid på SH. Nu då? Fundersam

Skruttisen2 Varmt välkommen! Här peppar vi varandra och sporrar varandra till viktnedgång. Det är ju så svårt att vara helt ensam och nu är vi ju inte det.

Nu skall jag gå och lägga mig innan jag börjar jobba.

• Princess Leia
    klokt skall det stå.
Svar på tråden Gå ner i vikt!