• E T

Lek på bröllop?

Hej!
    Nästa helg ska jag på en av mina bästa vänners bröllop. Vi har varit kompisar i 13 år snart o vi är ett gäng på 3 st som ska göra nåt spex för brudparet. Skoleken tänkte vi först men det är några andra som ska göra den.
    Nu undrar jag om ni har några roliga förslag på lekar man kan göra som tar typ 10 min.
    Vi har idétorka o hålla tal är inte vår grej. Vi vill göra nåt kul!

Så kom igen nu, ös på med förslag!

Tack!
    /Maria

• Svar på tråden Lek på bröllop?
  • dexterswife

Om det finns möjlighet så visa bilder på dia eller på data med projektor. Roligt för bruden och roligt för gästerna.

• dexterswife

Alltså, bilder på saker ni gjort tillsammans då...

• teljeufo

Att bruden får känna på fyra fem ben (med förbundna ögon, självklar ska hon inte veta vems ben som hon ska känna på) och säga om hon hittar sin blivande mans ben där...

Frågor om vem som gör vad i hemmet... Brudparet sitter med ryggen mot varandra och visar med att höja handen om vem som tex Diskar/plåckar i och ur maskinen mäst, vem är bästa bil köraren, vem handlar men mest, vem tar längt tid i bardrummet på morgonen, vem snarkar...
    Ja du fårstå nog vad jag menar...
    Om inte annat så blir det kul för alla andra.

Ny dag nya möjligheter...
  • eljo

var på ett bröllop i helgen:
    där hade dem slagit in ett paket i massor av lager papper mellan varje lger låg det en lapp där det stod saker som gästerna ska göra ex. bjuda hem brudparet på middag.
    paketet kasstas runt bland gästerna undertiden spelas det musik, när musiken stoppar ska den som har paketet öpnna ett lager. Hoppas du förstår vad jag menar.

• E T

eljo: Den har jag fått tips om o den verkar rolig. De hade visserligen att boken skulle skickas till typ den med snyggast slips o så! Det lät roligare med att den som får paketet måste bjuda hem brudparet på middag? Fixa en picnic? Eller liknande. Kommer du ihåg några fler saker som stod?

Tack för tipsen!
    Fler mottages!

• eljo

spelkväll med brudparet, tvätta och fixa brudparets båt inför sjösättning. åka med brudparet ut på sjön. tyvärr kommer jag inte ihåg fler.

• E T

Tack eljo för tipsen, vi har nämligen beställt en bok om deras svensexa/möhippa som jag tänkte vi kunde slå in o ge dem! Det passar ju faktiskt perfekt med den leken då. Vi får nog köra på den!
    Tack för tipsen som sagt!

• gutegirl

Ett tips till!! Gör ett tidsmonument! Ta en stor trälåda och fyll den med saker från år 2006, tex Elloskatalog, Ikeakatalog, bröllopsprogrammet från vigseln, mobiltelefon, cd-skiva, dagstidning, nåt modeplagg, fotografier mm, vad ni kommer på. Gör detta framför gästerna!!! Spika sedan ihop lådan, så får den inte öppnas förrän de varit gifta i 25 år!

A WAH DO DEM A WAH DO DEM A WAH DO A DO DEM?
Svar på tråden Lek på bröllop?