Inlägg från: Wallmo |Visa alla inlägg
  • Wallmo

Mäklararvode? Vad är rimligt?

Hallå hallå!
    Finns det någon mäklare där ute? Eller någon annan som precis sålt bostad som kan hjälpa mig lite?
    Vi ska sälja vår lägenhet och det är verkligen en djungel av olika mäklare.
    Vad tycker ni är ett ok arvode? Andra lägenheter i området har gått för mellan 650 000:- till 725 000:- Pratade med en mäklare igår och han sa att arvodet normalt ligger på 7%? Vad säger ni - låter det rimligt?
    Några fler tips på vad man bör tänka på?

• Svar på tråden Mäklararvode? Vad är rimligt?
  • Wallmo

Axels Mamma:
    Vi säljer också i Göteborg (V. Frölunda - Jänbrott)Vilken mäklare använde ni er av? Var det bra för övrigt?

• Wallmo

Rabies:
    Det här budet var från en bank - min bank :o(

• Wallmo

Jag tycker ändå inte att en 2:a på 54 kvadrat i ett attraktivt område i göteborg räknas som ett svårsålt objekt på landsbygden...

Alla mäklare använder ju samma kanaler idag så det enda sättet att skilja på dem är storleken på deras kundregister och vad de tar i arvode tycker jag...

• Wallmo

Ang. kundregister så vet jag att olika mäklare är olika aktiva med att informera sina "kunder" om vilka objekt som är ute på marknaden. Vi har bland annat blivit inbjudna till förhandsvisningar för köpare som varit intresserade av likande objekt i närheten... Det gör ju att mäklaren kan lägga sin tid och energi på de som verkligen är intresserade av att köpa...

• Wallmo

Håller med Jojje B om förhandsvisninagr men orkade inte svara :o)

Nu har vi i alla fall skrivit kontrakt med Mäklarhuset och de tar ett fast pris som vi lyckades pruta på. Det fasta priset blir 4% av utgångspriset och det känns väl rätt ok.
    Imorgon kommer de och ska fota lägenheten. Någon som har tips på vad man ska tänka på då?

Svar på tråden Mäklararvode? Vad är rimligt?