• Anonym (help us)

Hitta en person utan namn men annan info finns???HJÄLP!

Hoppas någon kan hjälpa mig en bit på vägen, har bestämt mig att hjälpa en person som står mig nära att hitta hennes pappa!!

Det vi vet hittills är vart han jobbade för ungefär 18år sedan, men vi har inget namn då hennes mamma ej minns det.
    Arbetsplatsen finns inte kvar längre men undrar om det finns någon annanstans man kan vända sig, något arkiv eller så där det kanske kan hittas.

Det här är väldigt viktigt för att personen ska kunna få en identitet.

Så snälla alla underbara FL:are kom med tips på vad vi kan göra!!

(Är anonym pga respekt mot de inblandade)

• Svar på tråden Hitta en person utan namn men annan info finns???HJÄLP!
  • Anonym (hmmm)

Kanske man kan kontakta skatteverket och få deklarationen för företaget - där bör väl de anställdas namn stå med?

• MrsNelson

Det brukar finnas all möjlig information i olika arkiv! har du tittat på "Det Okända" på fyran? där är dom rotar i gamla arkiv hela tiden för att leta reda på folk, på stadsarkivet tror jag säkert att det kan gå att hitta något om ni har lite information om honom. Där får man kolla med, det är inget som bara är till för myndigheter eller liknande!

• Karpet

Kolla med skatteverket, de borde ha någon förteckning över vilka firmatecknarna på detta bolag var. Sedan kan du kontakta dem och fråga om de hade någon anställd för 18 år sedan som stämmer in på det ni vet om honom. Jag antar att ni vet ungefärlig ålder och kanske hur han såg ut på ett ungefär.

Jag tror inte att skv har några listor över företagets anställda.

• Anonym (help us)

Det var ju liksom 18år sen så det är ju ett tag.
    Ska kolla med stadsarkivet om det finns nått där.
    Hade varit så mycket lättare med ett namn, det mamman visste var att namnet hade något med kök eller spis?! att göra.. haha Han är inte svensk alltså.

• Anonym (help us)

tack för tipsen förresten

• CuteElliz

ts: börja me arkiven... helt klart... o sen kanske man kan lyckas me o få ut en förteckning över folk som va anställda på firman så kan ni visa den för mamman o hon kan säga va hon tycker känns mest bekant...

• Anonym (help us)

Nu har jag ringt runt men det är i princip omöjligt utan namn eller personnummer!!
    Vi tänkte gå till stället där företaget låg och kolla ifall någon gammal jobbar kvar på det nya företaget som finns där nu... hoppas det funkar!!

• murcia

....kan vara ide, om företaget blev uppköpt eller så, om nån jobbar kvar som du skriver eller om nån känner nån som känner nån...

Borde gå att få fram t ex VD eller liknande från företaget på den tiden, eller? *gissar vilt*

Å därefrån spinna vidare. Finns det något bolagsregister?

Varmt lycka till!

• Karpet

Ja, VD eller annan företagstecknare går att få fram antingen via PRV eller skattemyndigheten. Ring PRV i Sundsvall och fråga för de bör ha bolagets gamla årsredovisningar och även andra bolagshandlingar. Skatteverket bör även de ha vissa bolagshandlingar där det framgår vilka företagsledarna är samt var de är folkbokförda någonstans.

• merlot

kolla skatteverket.De gjorde jag.Eftersom jag har letat efter min pappa.
    Men när jag väl fick tag på han så ville han inte ha något med mej att göra.På köpet när jag kollade min pappa,så fick jag en bror och en farmor o farfar på köpet

Svar på tråden Hitta en person utan namn men annan info finns???HJÄLP!