• Arzozah

Vad betalar ni i bilförsäkring?

Hej!

Jag och sambon funderar på att köpa en Renault Megane Touring och jag undrar nu vad försäkringen på en ny bil i den storleken kommer kosta? (helförsäkring)

Vår nuvarande bil är en Volvo 740, -88:a och den är inte speciellt dyr/månad. (halvförsäkring)

Så är det någon här på FL som har en liknande bil som kan hjälpa mig vore jag jättetacksam!!

//Arzozah

• Svar på tråden Vad betalar ni i bilförsäkring?
  • Änglatuss

rådgör med www.insplanet.se
    om ni köper ny bil och ska teckna försäkring
    dom letar gratis upp den billigaste försäkringenpå er bil

vi har en audi a6 avant combi
    sveland helförsäkring 6000 kr om året, tex folksam skulle ha detdubbla

• Arzozah

Tack Fru Söderström!
    Ska kolla upp det på en gång=)

• sommartorpet

Peugeot cabbe, sportmodellen. Försäkring drygt 2000 per år vis Peugeotförsäkringar. Visserligen utan vagnskad eftersom den är så ny.

• magnus07

Ett enkelt sätt tycker jag är att kika på t.ex. blocket efter likadana bilar där regnumret är synligt. Därefter går man in på de olika försäkringsbolagens hemsida och jämför priserna.

Lycka till i jakten på rätt försäkring, vi ska strax börja vi oxå då vi precis lagt en beställning på en Megane Touring 2.0, en fin bil

• Konvaljen

Vi har SalusAnsvar och vår bil är en Opel Vectra från 1994. Vi har halvförsäkring med vissa tillägg och betalar drygt 200 kronor i månaden

• forever love

vi har en volvo s 40 som är fösäkrad i volvia..betalar 810 i mån..vi är 25 0 21 år gamla..

• Änglatuss

Arzozah

fick du tag på insplanet?
    gick det bra?

• ming

Helförsäkring på en -01:a ca 330kr/månaden. Kör mindre än 1000mil/år med den just nu, ingen under 24 kör den och den står på 26-åriga killen.

Lady Ming of Effell
  • ming

Kolla på www.aktsam.se
    Där har vi vår försäkring och det var det absolut billigaste för oss. Dock försäkrar de ingen under 24.

Lady Ming of Effell
  • Einnej

Vi köpte en hel ny bil. Fick en "prova på" försäkring på 6 månader, som kostade 500 kr Mycket bra! Nu har det snart gått ett halvår och jag har ringt runt till olika försäkringsfirmor, det skilljer GIGANTISKT mellan dom, tog det billigaste (såklart )

• Molly25

Aktsam har alltid varit billigast för oss både hem och bil försäkring. www.insplanet.se missar ibland Aktsam så kolla upp det själv.

• Einnej

Dom här kollade jag upp;

Folksam + Folksam OK Bilförsäkring, If, Länsförsäkringar, Trygghansa, Aktsam.

Finns fler, Volvia ex om man kör Volvo, Renault.

• Arzozah

Tack för alla svar!
    Jag kollade med www.insplanet.se men ringde även upp trygg hansa (har andra försäkringar där) och det blev billigare med dom.
    Men vi ska hämta bilen idag och tydligen ska man kunan få förmånliga försäkringar hos Volvo/Renault. Så vi fär se vad dom har att erbjuda.

//Jenny

• helene306

Vi har visserligen inte en Renault, men vi kollade på Insplanet och hittade där Auro försäkring som blev billigast för oss. Betalar ca 3400:-/år i försäkring (har faktiskt ingen direkt koll, sambon sköter det ;-9)

Att våga är att leva!
  • tandra

vi har en volvo v70 r awd den betalar vi 7000 per hel år, sveland har vi! :)

Svar på tråden Vad betalar ni i bilförsäkring?