• Julienne

Wallander filmerna (de med Krister Henriksson som Kurt Wallander)

Har sett filmerna fram till nr 10 - Luftslottet. Min fråga gäller främst dottern Linda Wallander och hennes förhållande till den andra polisen; Först flirtar de, sen flyttar de ihop som kompisar. Sen hamnar de i säng som han sen verkar ångra? Men i vilken film blev hon med barn? Jag har nämligen fattat det som att hon skulle vara med barn? I nån av filmerna säger hon Linda till Kurt kopplat till nåt fall att "först gjorde han henne med barn och nu vill han inte ha det" och ger den andra polisen värsta blicken.

Rätta mig om jag har fel.

• Svar på tråden Wallander filmerna (de med Krister Henriksson som Kurt Wallander)
  • Cotterpin

Har också fattat det som att hon är med barn.

Men det måste ju ha hänt i den där hon flyttade hem till Kurt igen?
    nummer 8 kanske?

• gulllis

tycker att deras relation hoppar hit och dit filmerna följer inte deras relation helt rätt känns det som.. Har sätt alla som har kommit ut men ändå inte fått nån rät sida på hur det ligger till mellan dom

• Hemmyh

Jag undra oxå! Men hon är alltså med barn nu? Vi satt å diskuterade om hon har varit med barn å fått missfall... men jag kanske är helt fel ute???Fundersam

• Crazy Baby

Det är i "Täckmanteln" de hintar om att Linda är gravid!! Filmen handlar ju om massa flyktingar som dött i en kontainer, men det är en bebis som överlever!! Linda intresserar sig massor för bebisen och i slutscenen bär hon bebisen till de som ska ta hand om den och då för att förtydliga för dem som inte fattat har hon värsta bebismagen som inte synts innan!

• gulllis

men visst hade han barn sen tidigare? den andra polisen som Linda va med

• Linda25

Jag har inte sett den bebismagen, men däremot såg det ut som om hon hade gått upp i vikt i den senaste filmen (den om en gammal man som plockade ut 20 miljoner och sen blev mördad)...

Älskar dig Maximilian...puss mamma
  • Crazy Baby

Nää, han har inga barn! Inte som jag kommer ihåg i alla fall och vi har sett alla filmena ganska nyligen!

• Cotterpin

Precis! Var väl det jag hade för mig..
    men hon har ju inte sett gravid ut i den senaste!

• Linda25

Jag tror inte heller han har barn....

• gulllis

men när han började som polis hos kurt pratade ha i telefon med sitt ex fick för mig att han hade en dotter

• Emeraldy

Jo, han har barn sen tidigare. Han var huvudperson i boken Danslärarens återkomst och då har han familj, sen dök han upp i Wallander-filmerna.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • gulllis
    Emeraldy skrev 2006-09-21 11:03:48 följande:
    Jo, han har barn sen tidigare. Han var huvudperson i boken Danslärarens återkomst och då har han familj, sen dök han upp i Wallander-filmerna. Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
    då minns jag rätt....
  • Linda25

Jag läste på en sjat att Linda kommer träffa en gammal ungdomskärlek....
    Jag som tycker att Linda och Stefan ska ta och bli tillsammans igen!!!!Skrattande

• Julienne

Wallander 11 - Blodsband och Wallander 12 - Jokern finns tydligen på discshop. Nån som sett dem? Var de bra?

• Julienne

Sorry, såg sen att det fanns ett releasedatum satt till 1/11 på dem filmerna. Det är bara att vänta då...

• Smajla

25 oktober släpps Blodsband och jag vääääntar Skrattande

Nån som vet om Stefan o Linda kommer bli ihop igen? Bebis eller inte?

//Smajla
  • michiara
    Emeraldy skrev 2006-09-21 11:03:48 följande:
    Jo, han har barn sen tidigare. Han var huvudperson i boken Danslärarens återkomst och då har han familj, sen dök han upp i Wallander-filmerna. Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
    nej det är inte hans barn. det är hennes sedan innan hon träffade stefan.
    ~~* vad vore livet utan - pepsi max *~~
  • Smajla

Ingen som vet om Stefan o Linda?

//Smajla
Svar på tråden Wallander filmerna (de med Krister Henriksson som Kurt Wallander)