• turia

katt med otäckt sår..

Katten var rejält svullen under ögat.
    idag har pälsen lossnat och det kommer gegg ur såret. stort som en 5 krona.
    Han tvättar sig o är vid gott mod, men visst han ser hängig ut men har ätit ändå.
    Nu får jag inte tag på en veterinär, de svarar bara på telefontider eller vid mån av tid.
    Vad kan jag själv göra? fixar han det där såret själv?
    Det luktar verkligen apa!

• Svar på tråden katt med otäckt sår..
  • markattan

nej för tusan! låt INTE katten slicka "rent" det......det blir asinfekterat.....katter har MASSA bakterier i munnen...

• markattan

har du ngn tratt sedan tidigare?

• Trogga

Ring en vet. i någon anna ort och be om hjälp

• turia

Nej det har jag inte..hmm. vad gör man då??
    ska jag trycka ut varet?

• Esprie

när min katt hade ett stort sår på ryggen tvätta vi med joddopax (tror det stavas så) den blev jättebra av det... vi kontakta vetrinären och han förreslog det...

• spikeygirl

Kolla i Gula Sidorna efter någon annan veterinär! Det är viktigt att katten inte slickar på såret själv! Mina föräldrars katt fick en stor böld på nacken och när de tog honom till vet. så var han tvungen att ha tratt och de fick tvätta med något antibakteriellt medel varje dag.

• markattan

precis jodopax är jättebra....

• Miafia33

jag hade åkt in med katten, det finns väl ngt djursjukhus i närheten om ni inte lyckas få tag på en lokal veterinär?

• Bigfoot

Jag skulle tvätta rent med vanlig saltlösning (koka upp lite vatten med en knivsudd salt och låt svalna). 

/Biggis - mamma och monster
  • turia

att bara komma oanmäld till veterinären? kan man verklign det? han ser ju inte döende ut?

Svar på tråden katt med otäckt sår..