• turia

katt med otäckt sår..

Katten var rejält svullen under ögat.
    idag har pälsen lossnat och det kommer gegg ur såret. stort som en 5 krona.
    Han tvättar sig o är vid gott mod, men visst han ser hängig ut men har ätit ändå.
    Nu får jag inte tag på en veterinär, de svarar bara på telefontider eller vid mån av tid.
    Vad kan jag själv göra? fixar han det där såret själv?
    Det luktar verkligen apa!

• Svar på tråden katt med otäckt sår..
  • markattan

det brukar ju finnas jour?..kostar mera men är katten dålig ska den ju ha hjälp....

• spikeygirl

turia: Jag tror att du kan åka in oanmäld. Om det bara är ett vanligt sår så kan sköterskan ordna det, och veterinären behöver inte kolla på det alls. Då blir det också lite billigare.

• turia

det ser inte så vanligt ut tyvärr..
    han ha säkert fåt in en klo el nått..
    gu det e 2 mil dit, det stänger 16 jag har 2 små barn...hua..

• Godis råttan

Oj stackars kisse!

Se till att tvätta såret.
    Skölj med massor av sårtvätt- inte så popoulärt men vem vill att katten ska bli rejält sjuk.
    Kolla om det sitter kvar något i såret- kanske har han fått in en kvist lr så...

RING sedan veterinären o vänta tills dom svarar.
    De kan ju vara så att katten behöver antibiotika och de måste den ju så så fort som möjligt!

Still dreaming!
  • Ylwis

gör så här: koka koksalt som en anna sa och tvätta rent...klipp bort håret i näreheten så det inte kommer i såret. du kan ju försöka göra en tratt så inte katten kommer åt av ngt ex en stor flaska.
    när det är under ögat så är det ju svårt att lägga om, men tvätta det ett par gånger om dagen.

• markattan

due....har du ngn som har en tratt hemma?!..då kan du låna den..st 10 tror jag det är....tvätta med jodopax (bakteriedödande)....så ringer du imorrn bitti till dom....eller så ringer du nu..även om det stänger 16 så ahr dom jour...det kosatr som sagt mera...men katten kan bli asdålig vettu om man väntar för länge

• Miafia33

Turia:

jag tycker absolut att du ska åka in på studs, såret kan bli infekterat och då kan kattens tillstånd försämras och det kan bli ännu dyrare i slutändan.

Du får helt enkelt ta med dig barnen om du inte har någon som kan vara hos dom några timmar.

lycka till

• Miafia33

Man kan åka in oanmäld, det är det djursjukhusen är till för

• spikeygirl

turia: Ta med dig barnen till veterinären! Det brukar alltid finnas något att sysselsätta sig med i väntrummet. "Min" veterinärklinik tar emot vissa mindre allvarliga patienter oanmälda om det går att åtgärda endast med sköterskans hjälp. Detta låter som ett sådant fall! Inte blir det dyrare heller - tvärtom.

• Gnista

Katten måste till veterinär! Vår förra katt fick en liknande böld. Den växte sig stor, och när vi till sist åkte in sa veterinären att det var i grevens tid. Vår katt hade dött om vi väntat längre! Infektionen kan tillslut "ta över" hela kroppen om det vill sig illa.
    Berätta här hur det går.

Svar på tråden katt med otäckt sår..