Inlägg från: Marie IE B |Visa alla inlägg
  • Marie IE B

Turkost i sovrum?

Vi har precis gjort om vårt TV-rum och valt färgerna brunt och turkost som accentfärger till vita väggar. Kika gärna i mitt galleri! Visst skulle det också funka i sovrum om man bara håller ner det turkosa lite och satsar mer på vitt och brunt.

• Marie IE B

Arianne / Duckan74: Nej, jag formulerade mig nog lite tokigt. Jag tycker inte heller att vi särskilt mycket turkost i vårt TV-rum, det ska t o m bli lite mer, kuddfodral o dyl är på G. Vad jag menade var att om man ska ha dessa färger i ett sovrum så ska man inte låta det turkosa ta överhand utan då bara ha det som en liten accent-färg och satsa mer på vitt och brunt.

• Marie IE B

Arianne: Tack för tipset men jag har beställt kuddfodral som jag hoppas kommer snart. De var snuskigt dyra trots att jag fick köpa dem till butikernas inköpspris så jag hoppas innerligt att de kommer att passa och att det blir fint. De är bruna med ett snirkligt mönster (som är så modernt nu :) )i turkost.

• Marie IE B

Lindisen1: Jag har förmånen att ha fått beställa dem från ett grossist/importföretag i heminredningsbranschen. Jag mötte dem på en fackmässa (Formex) vi båda två var utställare på för en tid sedan. Det heter Interiör On Design och kruxet är ju att de är grossister och bara säljer till återförsäljare.

Svar på tråden Turkost i sovrum?