Inlägg från: arianne03 |Visa alla inlägg
  • arianne03

Turkost i sovrum?

Jag tänkte göra om mitt sovrum, och ha det vitt, med ev en turkos vägg och ett av IKEAs köksskåp (Rubrik turkos) som turkosa inslag.
    Blir det kallt med turkos/vitt tror ni? Vad för annan färg skulle man kunna blanda in?

• Svar på tråden Turkost i sovrum?
  • arianne03

Ja, brunt vad det jag tänkte mig själv :D Typ brunt/vitt överkast, med turkosa kuddar tex

• arianne03

Lusan1, du har inga bilder? Ser att du också bor i Uppsala, kan komma hem till dig o kolla annars (skojar bara) ;)

• arianne03

Mamsingen, det låter ju inget bra. Tror du att det har att göra med nyansen av turkost? Hur såg rummet ut i övrigt?

• arianne03

Marie, tyckte du att man skulle tona ner det turkosa från hur mycket du har? För jag skulle nog vilja ha mer :D
    Men det var väldigt fint!

• arianne03

Marie, aj då förstår jag bättre! De har jättefina turkosa kuddöverdrag på IKEA (har köpt själv) som ett tips

• arianne03

Lite OT, men apropå panelgardiner - i båda mina rum så står nånting för fönstrena (sängen i sovrummet och soffan i vardagsrummet) eftersom jag har ganska litet. Därför blir det ju lite svårt med gardiner, det är ju inte så snyggt om gardinerna går ner bakom soffan?
    Är kappa det enda alternativet då, eller har någon annan fått till det på något annat snyggt sätt?

Anna

• arianne03

Jag har inhandlat ett brunt överkast på Ikea nu, så får vi ser hur det blir med de turkosa kuddarna.

Har förresten börjat fundera på att ha en fondtapet i turkos/brunt tex. Ser det konstigt ut om tre väggar är målade och en är tapetserad?

• arianne03

Nu har jag bestämt mig för att måla en fondvägg, eftersom jag har ett fönster på den väggen så ser det nog konstigt ut annars.
    Ska ev måla schabloner med klarlack ovanpå, någon som gjort det, eller vet var man kan köpa snygga schabloner?

Här är färgen jag funderar på (tillsammans med en varmare vit på de andra väggarena så det inte blir så kallt)
    www.alcro.se/inredningskollektionen.aspx (färgen heter Mentol)

Vad tycks?

Svar på tråden Turkost i sovrum?