• Jenniefager

Hur f*n kommer man fram till Alfakassan och får sina pengar???

När jag gick med i ALfakassan fick jag bara ersättning från dem i 2 veckor. (Började senare praktik och får då från FK)
    5 dagar utav dessa är karensdagar. Alltså 5 dagar kvar. Utav dessa jobbade jag 2 vilket gör att jag ska få ersättning för 3 dagar? På ett papper jag fått står det att jag ska få 0 kr i ersättning. Man kommer aldrig fram till dem på telefon. Det kommer en röst som säger "Det är många som ringer, tyvärr kan vi inte ta ditt samtal" och sedan bryts det!
    Har mailat men inte fått något riktigt svar.
    Vad ska jag göra. Det är ändå 1000 kronor det handlar om som jag inte fått!

• Svar på tråden Hur f*n kommer man fram till Alfakassan och får sina pengar???
  • Tabby

Kör återuppringningsknappen hela tiden. Efter ett tag brukar man kunna hamna i kö: -)

• Jenniefager

Tabby:
    Jag har alltså suttit så i nästan en timme! Ganska irriterande när man får ett sånt svar och sen bryts det! På arbetsförmedlingen kan de inte svar eftersom de inte har hand om det...:(

• Jenniefager

Någon som vart med om samma sak?

• zandra20

jag har kommunal och dom betalar 1000 mindre varje månad och ibalnd får jag inget av dom..
    enligt dom så har dom inte gjort ngt fel..

• Jenniefager

Zandra
    Men man har ju fått "beviljat" ett visst bidrag per dag. Det är ganska irriterande när man inte ens kommer fram!
    Varför får du så olika då?

• Winnie

Vet inte vilket nummer du ringt på men 0771-550099 är ju för handläggning och information. Såg på din pres att du bor i Trollhättan så numret för Västra regionen är 033-474300. Du kan ju i alla fall prova så kanske de kan koppla in dig till kundtjänst så att du får en plats i kön där. Värt ett försök i alla fall. Lycka till!

• Jenniefager

Winnie:
    Ja, det är det 0771 nummret jag ringt. Visste inte att det fanns ett annat. Ska genast försöka! Tusen tack!

• Jenniefager

Ringde och de svarade direkt! Vilken lättnad tänkte jag! Tills hon säger att när det gäller personliga utbetalingar måste man ringa det andra nummret!

• Winnie

Nej men vad bra! Jag sitter nämligen just nu på mitt jobb på nummerupplysningen, så jag letade här. Ja det var ju tur att du kom fram. Ha en bra dag!

• Winnie

Nej men hallå, nu läste jag för slarvigt. Du fick alltså ingen hjälp i alla fall på det numret. Synd, men du får väl fortsätta med det andra då tyvärr.

• musli

meila dem, det gjorde jag när mina kort inte kom... funkade jättebra att kontakta dem den vägen..

Svar på tråden Hur f*n kommer man fram till Alfakassan och får sina pengar???