• nihao

Handla i Skövde

Ska åka till Billigehus i Skövde i helgen och tänkte passa på att kolla lite i stan. Finns det några roliga affärer och affärer med bra mammakläder?

• Svar på tråden Handla i Skövde
  • MajaLarsson

nihao... man kan väl säga att d beror på varifrån du kommer... om man bor i en stad utan butiker e skövde såklart bra!

på änglar å stjärnor (barnbutik) finns nya märket mama licious! (snygga mammakläder) ligger på hertigjohans torg..

retz o company har två butiker, märkeskläder!
    fransson o frida har barmärkeskläder
    kidsbutik har lite allt möjligt för småbarn
    hem å hobby: tyger å små inredningsgrejor...

sen finns d vanliga:
    kappahl
    lindex
    hm
    veromoda
    jc
    indiska
    la rami
    åhlens
    gina trcot

å lite annat!

undrar om skövde fashion week börjar i helgen lr nästa helg...

d ska öppna mer butiker på commerce men d blir nog närmare oktober...

• MajaLarsson

MQ, twilfit, jack&jones, brothers, din sko, andra skoaffärer, clarks, polarn å pyret....

• nihao

Tack för tipsen!
    Jag bor i Kristianstad och här är urvalet ganska bra, men det är alltid kul att kolla in nya butiker. Finns det några bra "plock" och inredningsbutiker? Jag menar som Borett, lagerhaus mm...

• MajaLarsson

njä... inte så stora.. men hemohobby är mysigt! sen finns "förr" oxå som säljer marimekko...
    "hemma" är en rolig affär! snygga annorlunda saker, som inte "alla andra oxå har"

tyvärr finns inte ikea, lagerhaus å sånt..

• MajaLarsson

kom på att yap finns oxå, snyggakläder! ligger ihop med en liten inredningsbutik, lite roliga prylar lr hur jag ska säga!

ligger på gatan som går utmed kyrkparken ner mot resecentrum! där ligger även clarks å retz stora butik!

• nihao

Tack så jättemycket för alla tips, nu gäller det att ta stora börsen med sig

• Stiarna

Rekommenderar "Förr o nu" ligger vid Sandtorget, tror jag. Har jättefina barnprylar o kläder. Man kan ta en kaffe där oxo vill jag minnas...

Svar på tråden Handla i Skövde