• Guldlock74

mamma-kläder på Kappahl?

Är det nån som vet vilken Kappahl i Göteborg som har ett bra mammasortiment. Jag träffade en tjej på yogan igår som hade så görsnygga mammajeans därifån.

• Svar på tråden mamma-kläder på Kappahl?
  • SaraM

Kappahl säljer bara mammabyxor och amningsbh. Alla butiker ska ha byxor om jag inte minns helt fel.

• Embrik

den i Nordstan har lite, men bara byxor. Är det någon som vet om en Lindex i Göteborg som säljer mammakläder?

• Maddan

Embrik: jaaaa, lindex på kungsgatan mittemot mcdonalds, kungsportsplatsen har massa mammakläder. Eller massa är väl dumt att skriva....en del iallafall. Mer än kappahl som knappt har nått.

• Junior79

Kappahl har slutat med en hel serie mamma kläder inkl vissa hm butiker och lindex butiker. Försäljningen har inte varit bra. Men Kappahl har bara byxor, amningsbehå och trosor. Annars rekomenderar de XLNT(kappahl) BIG(H&M) Genorus (Lindex) De stora storlekarna för överviktiga tjejer.

• Babette

Jag handlade mina i Kållered i ljud&bild huset =)

• H2O

Junior 79 och ni andra: Men hur dumt är inte det då (att rekommendera BIG, XLNT mfl till gravida), tycker ni, man behöver ju inte bli stor över HELA kroppen (lår, armar mm) bara för att man blir gravid? varför skulle stora storlekar passa bra bara för att jag har stor mage? Jag tycker det verkar som att butikskedjorna bara är lata och snåla och vill inte lägga tid och plats och inköpspengar på gravidkläder. *Sur*

• Happy baby

Har hört att KappAhl på Backaplan har mammakläder. Har inte varit där själv.

• snutti

Kappahl säljer väl bara byxor, ett tips är att kolla in Lindex sortiment, H&M har massor med brallor...

• Bruttan

jag behöver en jacka! kommer växa ur min sista jag har nu

(nästa barn ska planeras så det föds på sommaren) tänk vad pengar de skulle tjäna att sälja mamma jackor nu under vintern, jacka som formar sig efter magen häftigt! prova en fin parkas på hm stl. 44 det fattades 10 cm fram till på min mage... sen var den stor i övrigt typiskt...

• Bruttan

äsh får dra över till Asico och titta

• Linda1976

Mitt tips på mammakläder är H&M Nordstan (vid Åhléns). I källaren finns en hel del snyggt.. Själv är jag inte så förtjust i Lindex Kungsgatan, men det är ju olika...

Svar på tråden mamma-kläder på Kappahl?