nattsnack
hallojsan!!!här är en till nattarbetare,andra natten för mig...
hallojsan!!!här är en till nattarbetare,andra natten för mig...
Hejsan!!Jobbar som skötare på en allmän/akut psykiatrisk avdelning som ligger bredvid sjukhuset..=)..men lungt här..än så länge...och jag är ledig i helgen!!!
Jag jobbar 92% natt med varannan helg..inte så skoj precis..
Ja det är ett roligt och intressant jobb...kan vara lungt ena sekunden och den andra händer det allt möjligt...på natten ahr vi oxå jourverksamheten,akutintag kan man säga...
annabu:får ni renbädda var tredje timme..?jösses går åt en hel del sängkläder där då....vi har nyss fikat,några patienter uppe och telefon går varm emellanåt..
Ok ja då förstår jag att ni måste byat ofta..vad jobbade du som..?Vi har 2 telefoner under natten,en är till för "vanliga" människor som ringer...allt från att dom mår dåligt eller har nån medicinfråga,den andra telefon är den som polisen eller akuten ringer på om det kommer patienter...man måste tyvär ha remiss från akuten för att få komma hit till jouren om man inte har pågående kontakt inom psykiatrin då kan man komma hit på en gång...om polisen kommer så behöver dom inte heller nån remiss för när dom kommer så brukar det vara ganska så allvarligt...
rollboy:trodde du hade somnat ja..=)...
Tycker oxå att det är en nackdel med natten att man inte träffar patienterna så ofta...ibland är det jättelungt här och inte ett jourfall men ibland så sitter man på jouren hela natten...så det är mycket varierande..
Jag är oxå kvar men har låååååång tråkigt nu,vill att klockan ska bli 7 så man får hem och sooova och njuta av lediga helgen!!
Är det inga flera här som jobbar natt..???