Inlägg från: Konvaljen |Visa alla inlägg
  • Konvaljen

Barnfria zoner?

Kan förstå. Om jag betalar för att gå på teater då vill jag höra teatern och inte bli störd av en massa ungar. Föräldrar har en ovana att släpa med barnen på allt möjligt utan att ta hänsyn till hur de uppför sig.
    Man ska ha träning var det någon som skrev. Mina föräldrar tog aldrig med mig på restaurang men inte sjutton springer jag runt och skriker och kastar mat nu som vuxen för det!

• Konvaljen

MayaS: därför att då de tränas så är de jäkligt störande för övriga gäster som betalar dyrt för sin mat.

• Konvaljen

MayaS: självklart inte. Det handlar om sunt förnuft men eftersom många föräldrar tycks sakna det så förstår jag tanken med barnfria zoner, men jag stöder den inte. Däremot är det kanske med resonemang som ditt som leder till "mina barn och andras ungar". Är man småbarnsförälder är man van vid en betydligt högre ljudnivå och reagerar inte på samma sätt

• Konvaljen

MayaS: påhopp?
    förstår inte att den kommentaren så ofta kommer. Jag menade inget ont mot dig, jag menar att få föräldrar ser att deras barn är skitungar (beter sig som) därför att erkänner man det så erkänner man indirekt sin egen misslyckan som uppfostrare. "mina" barn kan minnsann uppföra sig, det är "alla andras" barn som är brats.

Dessutom är jag övertygad om att man vänjer sig vid en högre ljudvolym, på vårat bröllop etc, hade vi uttryckligen sagt barnförbjudet. Dock kom det ungar iallafall och de skrek inte men sprang omkring och lät så vi hörde inte talen och festen blev inte som vi hade tänkt. De som hade barn reagerade inte på detta ljud, däremot de som inte hade barn.

Svar på tråden Barnfria zoner?