Barnfria zoner?
Som inbiten barnallergiker tycker jag att det är en jättebra idé.
Som inbiten barnallergiker tycker jag att det är en jättebra idé.
Jag tycker faktiskt att en barnfri restaurang skulle går jättebra (förutsett att maten och servicen var bra). Vi är många som inte trivs särskilt bra med barnaskriiiiiiik när man intar en måltid, särskilt en dyrare variant. Om man väljer MacDonald's får man självklart står ut med barn, för det är ett barnvänligt ställe, men det är bra att skulle kunna välja!
Jag skrev inte att barn måste äta på Mcd's, utan att det är ett barnvänligt ställe. Jag äter inte där för jag tycker att sådan mat är äcklig.
Jag tycker självklart inte att alla ställen ska vara barnfria, men visst är det bra om en och annan var det för de som vill slippa barn. Jag skulle självklart äta på andra ställen och inte bara på det barnfria.
Sverige är ett land som är extremt barnvänligt och föräldrar har ju vant sig vid att kånka med ungarna precis överallt, ty det märks in hur vissa reagerar här i denna tråd. Man bör inte ta det så personligt om andra vill slippa utsätta sig för barn.
Varför är ni så arga? Det finns många här som skulle förhoppningsvis vinna på att rannsaka sig själva och varför de har reagerat som de har angående denna tråd.
Jag är övertygad om att folk inte tycker att barn är icke önskvärda, störande etc i vanliga fall. Barn är ju en gåva. Men varför anser så många föräldrar att det är sååå hemsk när folk vill slippa barns närvaro ett tag, t ex en fin middag eller på tåget?