Barnfria zoner?
men va f*an man kan väl inte förbjuda barn att vistas på allmän plats!Föräldrarna får väl försöka göra en korrekt bedömning av vad barnen klarar av när det gäller teater/restaurang besök.
Jag kan berätta att vi gjorde en rejäl felbedömning när vi tog med oss barnen på restaurang i början av året. Tre st trötta, rastlösa 2-3 åringar rusade runt bordet och tjoade. Vi lyckades muta in dem i ett hörn där de lekte ganska högljutt medans vi vuxna snabbt fick i oss maten. Jag tyckte synd om de andra gästerna men sånt händer! Vi gör inte om misstaget utan väntar tills de blir äldre med att ta med dem på "finare" restaurang.
Hur ofta tar man med barnen på teater förresten?....om det inte är barnteater och då är det ju meningen att de ska vara där

Jag har åkt tåg längre sträckor med sonen och inte sjutton sitter han stilla i sin stol. Det kan man heller inte begära av ett barn. Han vill helst kolla in alla vagnar och prata lite med folk. Jag tänker inte tala om för honom att det är fel att vara nyfiken på andra människor men om de inte ger någon respons så brukar jag ta hans hand och gå vidare.
Jag har varit med om föräldrar som inte ingriper alls som t ex på en av våra tågresor då vi vistades i familjevagnen. En pojke (ca 4 år) viftade våldsamt runt med någon typ av drake på en pinne på lekplatsen. Han tog ingen hänsyn till de andra barnen, hans mamma satt precis bredvid och sa ingenting! Så min son (2,5) tog tag i "pinnen" och ryckte den ilsket ur handen på den andra pojken. Då blir hon sur på mig

Ja vissa föräldrar kanske inte borde vara tillåtna på allmän plats.
Eller som en annan gång då en pojke i 13-14 årsåldern satt och testade olika ringsignaler på sin mobil hela resan (bara 45 min men ändå)! Hans mamma satt bredvid och försökte sova......och jag bara kokade av irritation

ja ja.....men inte sjutton kan man införa något förbud mot barn....eller andra människor heller för den delen.