Är toksugen på hembakade kanelbullar!!!!
VARFÖR SKA DET VARA SÅ KRÅNGLIGT ATT BAKA!!!!!
O varför är jag så kinkig så bara hembakade duger
O varför blir man bara sugen på sånt som är 1000% kaloribomber???
Fler med fett-cravings???
VARFÖR SKA DET VARA SÅ KRÅNGLIGT ATT BAKA!!!!!
O varför är jag så kinkig så bara hembakade duger
O varför blir man bara sugen på sånt som är 1000% kaloribomber???
Fler med fett-cravings???
Här har du en till! Det enda jag är sugen på är bara en massa sötsaker. Jag fantiserar om Julmust, pepparkakor, kladdkakor, äppelpaj, kanelbullar, muffins......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ja tänk allt julgott, även julmaten mmmmm.... vad smaskens
Ja det skulle bli december nu av flera skäl Bebis - god mat t.ex.
Jag har blivit mer fika/godissugen nu på senaste veckorna. Helst vill jag gå på café och äta chokladbollar! Eller rättare sagt choklad i många alla formerl...
Hej..
Jag har också varit toksugen på just kanelbullar Men jag kan inte heller baka..
Jag har inget recept.. Kanske nån som vill dela med sig av något bra recept?
Behöver baka något att bjuda mig själv på när jag kommer hem från BB..
Fia 38+0
tjejer kom hem till mig å ät jag har blivit heltokig i att baka allt möjligt, bullar, kakor, tårtor...m.m... men ja vill inte äta de.....bara baka!!:)
tjejer kom hem till mig å ät jag har blivit heltokig i att baka allt möjligt, bullar, kakor, tårtor...m.m... men ja vill inte äta de.....bara baka!!:)
Jag är också sugen på sötsaker men inte direkt godis utan mer bakverk, goda mackor med röror osv.
När det gäller att baka bullar kör jag med receptet som står på mjöl-förpackningen funkar jättebra, det tar ju lite tid men det finns ju inget härligare och så luktar det gått i hela huset mmmm.
JAG ME..........men jag får inte äta sött. Har högt sockervärde. Jag har redan skrivit en lista till min sambo som jag ska ha på patienthotellet....om allt nu går bra.
Kram S
Åååååååh, vad gott!!!!
Choklad- och mandeltårta
200 g riven mörk choklad
200 g smör
6 ägg
200 g socker
200 g mandel
2 dl vispgrädde
1 dl hjortronsylt eller annan god sylt
Portioner: 6-8
Sätt ugnen på 150°C.
Smält choklad och smör i ett vattenbad.
Dela äggen. Vispa äggulor och socker pösigt. Vispa vitorna för sig tills de blivit hårt skum.
Finhacka mandeln, eller kör den i mixer.
Blanda äggulorna med mandeln och chokladen. Vänd ner vitorna försiktigt.
Häll smeten i en väl smord, rund form (20-24 cm i diameter). Grädda tårtan i ca 45 minuter. Den ska vara lite kladdig inuti. Låt svalna.
Vispa grädden och blanda med hjortronsylten. Servera till chokladtårtan.
Samma här! Tänk om man fick fika i all evighet, vilken lycka!!! och jag som på förhand lovat mig själv att inte äta så mycket socker när jag blev gravid. Det sket sig, kan man säga. Men va 17, man lever ju bara en gång, eller hur?
Kram på er alla fikatjejer!
Men det är inte ett dugg jobbigt att baka, tycker jag. Det jobbiga är att ta sig i kragen och komma igång. Men vad härligt det är sedan när dofterna börjar spridas i hela lägenheten... Själv är jag en sann husfru och har alltid hembakta bullar i frysen. *mallar sig*
Jag har en 88:an i frysen, ska nog smaska i mig den snart...
(sammanträffande att sisley har den som sin logga nu )
Jag "äter" Kladdkaka med grädde, det är sååå gott...
Kladdkaka Temperatur 150° 45 min
Ingredienser:
2 ägg
3 dl strösocker
125 gr smält margarin
1½ dl vetemjöl
1 nypa salt
1 msk vaniljsocker
4 msk kakao
Gör så här:
Rör samman äggen och strösockret.
Blanda i resterande ingredienser.
Häll smeten i en smörjd och bröad form.
Grädda i ca 45 minuter (OBS! Kakan ska vara kladdig!).