• bettyboopen

Ge bort pengar på roligt vis?!?!?!? Hjälp....

Jag ska på kalas för min idag 15-åriga brorsdotter!!!
    Pga att jag mått dåligt av värk har jag ej kunnat handla presenter
    Men det är väl egentligen inte så stort problem då hon helst vill ha pengar ändå!!!
    Men nu till mitt dilemma..................
    Jag tycker det är så trist att bara komma med ett kuvert, skulle vilja göra det lite mer "roligt"..................

Är det någon som har ett (eller flera) bra tips på hur man kan göra det lite mer kul.................................

Hoppas någon har lite mer fantasi än jag

• Svar på tråden Ge bort pengar på roligt vis?!?!?!? Hjälp....
  • Shoujo

Växla till enbart tiokronor? Eller ja...det är nog bara kul för yngre barn.

Ge det tillsammans med personligt kort iaf.

• Dramaonline

-sätta in dem innanför glas och ram?
    -Fästa dem i en krukväxt?
    -Pilla in dem i en klar petflaska och frysa in i ett isblock?

• Venna

Jag fick en växt med "pengablommor" i en gång.
    Det var en novemberkaktus (visst finns det en blomma som heter så?), som det var fastsatt sedlar i med ståltråd. Själva sedlarna var vikta till små blommor. Jättefin var den, och betydligt roligare än att få pengar i ett kuvert!

Sedlarna var av olika valörer, så det såg ut som att växten hade blommor i olika färger.

• bettyboopen

Åååhhh..... tack vad bra det är med FL
    Användbart vid alla sorters frågor, men får alltid hjälp!

Tack!!!!

• Jennie Brunflo

Gurka i en kruka med russin, i gurkan sätter du pengar (mynt) varvat med geléhallon på tandpetare.

Ser ut som en liten blomma!

Pengagris är ju annars poppis.

Ta en potatis och sätt pengar som fötter, svans, ögon, mun och näsa.

Klista enkronor på en tejp i en enda lång rad och lägg i flaska eller burk och fäst raden i locket.

Det beror ju lite på hur mycket pengar du tänkt ge också.

Lycka till!

• bettyboopen

Vi har tänkt oss att ge henne runt 400:-

• Venna

Ibland hör man ju talas om folk som friar till någon och stoppar ringen i ett Kinderägg. Man skulle ju kunna stoppa pengar där istället för en ring...

Nu har jag aldrig testat att fria till någon på det sättet (inte på nåt annat sätt heller för den delen ), så jag vet ju inte hur bra resultatet blir. det kanske är väldigt pilligt, men är man händig och tålmodig så...

• lurksmulan

Lite OT kanske, men en kompis skulle resa bort strax efter sin födelsedag för ett par år sen. Hon önskade sig i första hand pengar till reskassan.
    Det hade ju kunnat bli en oändlig ström med vita kuvert, men hon löste det hela med att slå in en låda i presentpapper och skära ett hål högst upp. Då fick alla gå dit när det passade och lägga ner sina bidrag, och för henne blev det en överraskning att se hur mycket det blev till slut!

Alla tyckte det var en himla trevlig idé och hon var väldigt nöjd med innehållet!

• turia

Gör en penga tårta...innehållande ex 200 enkronor.
    Frys in pengar i en form- blir hel läckert när den stjälps upp- hehe

• bettyboopen

Tack ännu en gång för alla tips

I och med att jag inte orkar springa ut o handla (eller gå på kalaset )pga värk, så fick sambon välja vad han ville handla på vägen hem!!!

Det blev ett Kinderägg, så nu har jag fixat ihop det med 200 kr istoppat i plastägget Om man ser noga på chokladen syns det ju att man pillat på den, men det blev bra!!!

Sedan blev det även en tom kondom-ask med en hundralapp i varje "ficka"......................... Allt för att "oroa" föräldrarna
    Sambon skojade med dem förra året om att hon fått kondomer av oss, därav den "låga" humorn.

Sedan blir det även en cd-skiva som hon önskat sig!!!!
    Så förhoppningsvis blir hon väl glad..............

Tack för hjälpen, alla tipsen har jag nu skrivit ut och sparat i min pärm med "bra-att-ha" grejer i

• desi

när jag fyllde år fick jag en bukett me rosor av min bror o hans familj me 100 lappar som dom hade satt på ståltråd so dom hade gjort som blommor.. o fäst fast me lite tejp.. d va kul att få=)

• Venna

Åh, kondomasken var ju en kul grej. Det ska jag komma ihåg. Tack tack!

Svar på tråden Ge bort pengar på roligt vis?!?!?!? Hjälp....