• brantan

TIPS SÖKES; Förvaring av vagn på vintern

Nu väntar den andra vintern med barnvagn för oss. Vårt stora problem är förvaring av vagnen på vintern. Vi bor i radhus, kan inte ställa vagnen ute pga kyla, snö/regn, katter i området etc. Vi har inget "utetak" eller farstu, ingen plats i förrådet eller garaget. Vi "måste" alltså förvara vagnen inomhus.

Nu söker jag alla tips jag kan få på tips om hur ni gör med era vagnar när ni kört ute i slask och snö på vintern!!!

• Svar på tråden TIPS SÖKES; Förvaring av vagn på vintern
  • cicci85

ta på hjulskydd och ställ in i duschen om ni har det på nedervåningen!
    t bort korgen under om det samlas mycket snö där...

• myskatt

Kan vi ha in bara sitt delen? Om den går att ta loss dvs.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • brantan

cicci85: Ta bort korgen, det ska jag prova. Då blir det ju iaf lite mindre slask...

myskatt: Vi väntar tillökning i början av februari och kommer då att ha syskonvagn, men fram till dess kan man ju alltid ta loss sittdelen (vi har en Emmaljunga duo).

Tack för tipsen!

• Miss Upsey Daisey

brukar ställa den i hallen under trappen på en handduk . lätt att ta bort handduken sen med allt grus o dylikt och hänga på tork.

Beror ju på hur hallen ser ut iof..

• Gladhannapanna

Vi kommer nog också att ha vagnen inomhus i vinter. Kommer nog att köpa en rejäl matta, antingen gummimatta eller dörrmatta som vagnen kan stå på i hallen. Vill ju inte köra runt den inomhus och skita ner... Biltema har gummimatta på rulle, tänkt till bagageutrymmet, men man kan ju klippa till en lagom bit och ha i hallen om man vill.

• brantan

Tack för alla tips!

Problemet är ju just att vi inte kan köra in vagnen i hallen eftersom vi har en lång hallmatta där. Om man till exempel ska ta på hjulskydd måste man ju först köra in vagnen i hallen och sen ta på skydden...

I vintras hade vi ingen hallmatta just pga vagnen, då hade vi en trasmatta som vi ställde vagnen på och kunde dra undan så att vagnen stod under trappan och torkade, men i år har vi ingen lust att ta bort hallmattan utan söker en annan lösning. Om det finns någon smidig...

Pyttis: Det verkar ju jättebra! En gummimatta som man tillfälligt kan lägga över hallmattan.

• Pshevil

Vi har en sån där "plastmatta" från Ikea som man ska ha under skrivbordsstolen etc i hallen, där ställer vi vagnen.

• Gladhannapanna

Brantan: Vi har lagt in sådan i bilen, den är räfflad så jag hoppas och tror att smältvattnet stannar kvar på den. Vi har ju inte fått vårt barn än, så jag är inte säker....

• brantan

Plastmatta verkar ju himla bra och bekvämt.

Hm, det skulle ju vara bra om man kunde hitta en plastmatta med liten kant runt så att vattnet stannar på mattan...

• Axels och Annies mamma

Vi har också köpt en plastmatta som vi har i ett hörn i hallen och ställer vagnen på, bara att svabba av när den blir smutsig.

• Lumlum

Vi körde den jättefula lösningen att ställa vagnen på en utbredd morgontidning. Det var i alla fall fuktionellt...

• brantan

Vi provade bland annat tidning förra vintern men det blev blött och skitigt...

Ni som har använt plastmatta; rinner det mycket utanför eller håller sig "blasket" någotsånär på mattan?

Svar på tråden TIPS SÖKES; Förvaring av vagn på vintern