Inlägg från: Morgard82 |Visa alla inlägg
  • Morgard82

Elitserien 06/07

Innan säsongen så trodde jag att finalisterna skulle bli Frölunda (som jag håller på) och Färjestad eller Hv71.
    Nu måste jag tyvärr säga att om inte grabbarna från götet skärper sig och får igång spelet så blir det Färjestad och Hv71 som möts i finalen...
    Håller Linköping som en liten outsider

• Morgard82

Felet är att Frölunda har tappat för många spelare som man inte har lyckats ersätta.
    Bland annat: Joel Lundkvist, Magnus Kanhberg, Jason Krog och så vidare.
    Dessutom så har inte juniorerna som man plockat upp i A-Laget den här säsongen motsvarat förväntningarna.

• Morgard82
    KungDavid skrev 2006-11-08 10:50:23 följande:
    Ja...Frölunda har alldeles för många utländska spelare och nya för den delen oxå. Satsa mer på ungdomarna. Finns ju inget hjärta alls kvar i klubben ju.De med hjärta i Frölunda börjar bli för gamla och hänger inte med riktigt...
    Frölunda har 15 svenskar och 9 utlänningar. Av de 9 utländska spelarna så är 4 nyförvärv som har gjorts innan och under säsongen. Frölunda satsar mer på ungdomarna i år än ifjol. Medelåldern i fjol var 28 år, medans i år är den 26 år.
    Felet är att man som jag skrivit i ett tidigare inlägg att man har tappat för många nyckelspelare på en och samma gång. Tom Koivisto, Johnny Oduya, Sebastian Karlsson, Jason Krog, Magnus Kahnberg, Jari Tolsa & Joel Lundqvist är alla suveräna spelare som skulle kunna lyfta vilket elitserielag som helst och alla lag skulle sakna dem om de försvann.

Svar på tråden Elitserien 06/07