• Murpen

Farligt med mineralvatten?

Hej.
    Läser att Ramlösa ej ska intagas regelbundet av barn under 7, är det då dumt att dricka det som gravid? Någon som vet?

• Svar på tråden Farligt med mineralvatten?
  • evae

skulle inte tro att ramlösa är farligt för ditt barn... I somras när det va som varmast drack jag mycket vichy. tyckte jag fick halsbränna av det. kommit fram fram till att vanligt kranvatten med is, mycke is är godast!

• Ida2

Jag läste i någon "gravid" tidning att det var bra att dricka vatten och då särskilt mineralvatten smaksatt med citron eller nåt.

• Fille Fjonkan

Jag har läst att mineralvatten kan motverka de kramper man kan få i vaderna om nätterna. Någon av mineralerna skulle visst vara bra mot det. Så du kan nog lugnt dricka vidare

Skulle du märka att du börjar samla på dig mycket vätska kan det kanske vara bra att välja vanligt vatten istället eftersom mineralvatten innehåller salter.

• Lingonfia

Har blivit vatten missbrukare , nu under graviditeten.
    Har köpt mej en Soda streem, så jag kan göra eget mineralvatten då jag tyckte att jag inte gjorde annat än släpade hem vatten från affären!
    Men som 'evae' säger så är det gott med riktigt kallt vattten med mycket is också!

• HaltaLotta

Det har nog med just mineralerna o salterna att göra, att barn inte skall dricka det regelbundet........... men det är ingen fara att göra det när man är gravid! Då hade det ju stått på etiketten!

• elinina

skulle inte tro att det är farligt...
    skitbra att ha en Lidl-affär i närheten.. superbilligt mineralvtan där!!! 6 flaskor á 2liter för 39 kr eller nåt!!! super!

• Murpen

Skönt att höra då dricker jag på här på jobbet. Jag har gjort som Lingonfia
    och köpt en Sodastream, måste säga faaantastisk maskin!
    Tack för svaren.
    Kram på er.

Svar på tråden Farligt med mineralvatten?