Avliva hund pga dålig ekonomi/hälsa
Hej
En god vän till mig (obs! gäller alltså en vän ,inte mig)
har en hund som är ca 3 år.
Hunden blev påkörd av bil några veckor sen och bröt benet.Hunden är självklart försäkrad (upp till 60000 .
Hunden har blivit opererad, fått antibiotika x flera, haft multiresistenta baterier ,bytt mediciner flera gånger pga detta. Nu har försäkringsbolaget ringt och sagt att hundens försäkringspengar är slut (dvs 60000 och att bolaget inte betalar mer. Min vän har redan lagt ut ca 22 000:- själv och än är det inte slut .Spikarna ska tas ut ur benet, fler röntgenundersökningar i narkos väntar osv osv....Han har verkligen inte råd med en enda räkning till. Han vet inte vad han ska göra. -....
Är det nån som vet??Kan man söka pengar nånstans ifrån? Kan man få en avbetalningsplan?...Måste han sälja eller avliva hunden för att han inte har råd att hämta ut hunden från sjukhuset...Vem vill köpa en sjuk hund??
.Snälla hjälp honom.....Ge råd...hur gör man....
Tack på förhand...
Han vill självklart inte avliva hunden, men han kan ju snart inte fullfölja behandlingen så han har väl inget val...Han har alltså lagt ut 22 000 :- på mindre än en månad för denna hund....