• Emmpis

Är det värkligen bra att äta pencilin?

Alla i min omgivning frågar, läk säger det e ok..Äter kovepenin pga bihåleinflammation, men fy tycker inte om att stoppa i mig massa piller, och hostmedicin uppe på det:( Stackars liten där inne...nån mer som måste stoppa i sig massor?

• Svar på tråden Är det värkligen bra att äta pencilin?
  • Rabies

Kåvepenin är en av de få sorter antibiotika som det inte är någon fara med. Hostmedicin däremot, vilken sort är det?

• Rabies

Mollipect innehåller efedrin, och trots att det inte visats några skador hos fostret lär det ska bli skapligt svängt.

• S vali s

Jag fick pencillindropp ett flertal ggr under min graviditet, vore det "fara" för bebisen så skulle läkarna knappast ordinera en gravid mamma pencillin.
    En obehandlad infektion kan ställa till större skador på både mamman och barnet än vad en pencillinkur gör så jag tycker att du ska fortsätta stoppa i dig dina piller med gott samvete

Den late får brått när det blir kväll
  • Rabies

Emmpis: Efedrin är neråttjack, i klass med morfin. Ungen lär ska bli skapligt svängd, ja.

• Emmpis

svalis, ok tack, bara det att jag har världens sämsta husläkare, så man undrar ju lite...

Rabies, oj! Ja det e ju inte bra...får ligga lite lågt med den då...tack

• pepsen85

Jag fick värsta allergiska reaktionen på kåvepenin, näzzelutslag och svullen över hela kroppen!Har aldrig varit allegisk mot något tidigare! Men de ska inte vra någon fara för bebisen!
    kram

Svar på tråden Är det värkligen bra att äta pencilin?