• Baby 1990

Känner ni till rasen...?

Denna rasen heter Münsterländer, och inte många känner till den. Tänkte göra en omröstning och se hur många på denna sidan som känner till rasen. Glad
    En del tror att det är en Springer Spaniel... Man blir nästan förvånad när de känner till dom .

• Svar på tråden Känner ni till rasen...?
  • Noni84

Röstar ja, då jag dels är uppvuxen i en hundtokig familj och dels för att jag flängt på hundutställningar. Har sett många kleine (liten) munsterländer.

• Baby 1990
    gulligaanna skrev 2006-09-23 18:01:02 följande:
    Tycker den är lite lik Tollare.
    Ja, de kan nog påminna lite om varandra. Samma höjd och typ samma kroppsform eller nåt hehe.
  • Icca

Det finns ju 2 olika sorters Münsterländer. Grosser Münsterländer och Kleiner Münsterländer. Vi ska köpa valp i sommar och det blir en KML för att jag håller på med Agility och gubben är fågeljägare dess utom ska jag börja viltspåra.

• Baby 1990
    Icca skrev 2006-10-07 09:30:44 följande:
    Det finns ju 2 olika sorters Münsterländer. Grosser Münsterländer och Kleiner Münsterländer. Vi ska köpa valp i sommar och det blir en KML för att jag håller på med Agility och gubben är fågeljägare dess utom ska jag börja viltspåra.
    Vad roligt. Lycka till får man väl säga då .
  • AgainstMe

Japp, jag jobbade ett tag (8 år till och från) på hunddagis och där hade vi en liten münsterländer ! En brun, jättego och fin när hon var ensam - kaxig och muckig i sällskap med andra hundar. Men jag gillade henne.

• SesseH

Har själv en sådan korsning.
    Fast han är inte alls lik en sådan även om hans pappa renrasig.

• Icca

elinmaja: Det är en hund som ingår i grupp 7 Stående fågelhundar men som är mycket mer allround än en pointer eller setter. Man kan kan använda Münsterländern till mycket mer än bara fågeljakten, den fungerar som eftersökshund, viltsvinshund/jakt på klövvilt. Agility och lydnad.

• gemelli

Ja jag kände till den, som Icca skriver finns dom i två upplagor.

Vi var inne på att skaffa en tidigare, men valde en Jack Russel istället

• Therese B

Hej Visst känner jag igen hundrasen ("min" veterinär har en gamal tik som är jättemysig, hon brukar komma och hälsa när vi är där, en gång låg hon och vissade magen och så kom jag med min hane han tyckte det var trevligt med en tik som ligger och väntar......Ha ha

Svar på tråden Känner ni till rasen...?