• Anonym

Han frågar inte vad jag gjort under dagen eller hur jag mår (distansförh)

Det här kanske inte är ett problem egentligen men jag vill bara skriva av mig lite granna.
    Har en pojkvän på distans och när vi ses har vi det helt underbart bra!
    Men ibland i veckorna när vi inte ses väntar jag in att han ska ringa, men det slutar sedan med att jag ringer.
    I går ringde jag inte och inte han heller. Tydligen ville han inte prata. Visserligen hade vi pratat på msn ett tag under kvällen.

Saknar att han ringer och frågar hur min dag varit eller bara frågar det på msn ibland. Han verkar kanske inte så intresserad av vad jag gjort under dagen eller hur jag mår.
    Kanske överdriver jag min "bekräftelse" men jag vet inte.

Känns som sagt hur bra som helst när vi ses!

• Svar på tråden Han frågar inte vad jag gjort under dagen eller hur jag mår (distansförh)
  • Veni vidi vici

Han kanske inte tycker om att prata i telefon. Jag gör inte heller det. Har haft pojkvänner som ringt flera gånger om dagen och det gjorde mig galen...

• Anonym

Nej han gillar inte att prata i telefon så mycket, han får nästan panik :)

• murcia

...tycker inte alls, det är fel att du vill ha bekräftelse.

Nu får ni nog prata om behov, att ni har ett samtal per kväll, att bådar ringer. Själv ringer jag mer sällan idag (å har precis blivit utskälld ), men det beror på att han jämt har varit upptagen när jag ringer eller att jag ringer å pratar med han, men att jag får för lite bekräftelse i samtalet. Vi håller på att reda ut det. Har gott hopp.

Just nu vill han att jag ska säga jag älskar honom oftare å mer spontat å jag vill att han ska lyssna å bry sig om mig samt kanske visa att han älskar mig (hålla mig informerad om saker som påvkerar mig t ex)...*s*.

Ingår i förhållanden att man måste prata om sina behov, förväntningar och hitta sina "rutiner" som funkar för båda.

• Veni vidi vici
    Anonym skrev 2006-09-23 10:22:51 följande:
    Nej han gillar inte att prata i telefon så mycket, han får nästan panik :)
    Som jag alltså. Får inte panik, men tycker inte om det. Använder bara telefonen för längre samtal om jag verkligen vill något. Annars bara till att bestämma möten eller fråga något snabbt.
    Ni kan väl messa varann en gång om dan istället på msn eller mobilen?
  • Anonym

Jag känner igen mig i din situation, har oxå ett distansförhållande, vi pratar varje kväll, men han verkar inte bry sig som mycket om mig och vad som händer i mitt liv, när jag berättar något som jag kanske har gjort eller bara berättar nåt som hänt i allmänhet, så svarar han inte på det, och sen säger han "va? sa du nåt?" han lyssnar aldrig och jag blir jätteledsen över detta.

• Anonym

Vi pratar en del på msn under dagen och där frågar han kanske ibland och så.
    Berättar jag dock ngt så brukar han för det mesta lyssna om han inte spelar spel på datorn samtidigt för DÅ är han frånvarande!

• Anonym

TS - håller med, han sitter nästan ALLTID vid datorn när vi pratar i telefon så det känns som att prata med en vägg.
    Satt nyss o läste igenom hans msn bloggar, och fick reda på att han flirtat med en tjej förra veckan, en av hans tjejkompisar tror jag, att han ville ha porriga bilder o sms av henne..

• Anonym

Men usch då! Ställ han mot väggen!!!

• Anonym

Jag funderar på det faktiskt, är jätteledsen nu, åker hem från honom idag oxå.

Fan!

• Åsa

Varför inte fråga varför han inte frågar? Det kan bero på ointresse. Det kan också bero på vana. Min man frågar aldrig hur jag har haft det heller, vare sig på jobbet eller om jag varit iväg på något. Är det något jag vill berätta så gör jag väl det, varför skulle han "förhöra" är hans resonemang...
    Vill du gärna bli tillfrågad får du väl säga det.

• Anonym

Ta tag i det direkt annasr kommer du att undra ända tills ni ses igen!!!

• Anonym

Men när jag säger till att han inte lyssnar så säger han bara "det gör jag ju visst!" men det har hänt hur många gånger som helst, och jag har sagt att "du lyssnar aldrig på mig!" men då börjar han bara prata honom nåt annat,. Känns som allt kretsar kring honom hela tiden.

• Anonym

Försök att ta upp det i lugn och ro. Säg att det äre ngt du vill prata om och dra med honom till soffan!

Svar på tråden Han frågar inte vad jag gjort under dagen eller hur jag mår (distansförh)