• Anonym (nej)

Blod på fingret....

Är i vecka 6 idag...
    Från igår och idag kommer det lite blod, det kommer aldrig på pappret eller i trosorna, men då man för in ett finger så blir det lite blodigt... Vad göra? = /
    Är jag på väg att få missfall?

• Svar på tråden Blod på fingret....
  • Anonym (nej)

hoho...ingen?

• överbandsfürern

tyvärr är det nog bara att avvakta och se...
    håller tummarna fr att det ändå inte är nåt...

Sötnosen heter Kasper
  • Anonym

Det kan vara mf eller inte. Vissa har visst så i början av sin graviditet. Tror det statistiskt sätt är 50 % chans för att det går bra. (Om man kan säga så). Det var någon som hade fått det berättat för sig här på FL.

• Smilla0608

det behöver det inte vara, vännen.

Kan hända att ett blodkärl spruckigt och det är det som kommer ut, eftersom det du beskriver låter ju absolut inte mkt !!!

Men det du kan göra e ju att avvakta bara lixxom. Var hemma å vila dig, du e såppas tidigt fortfarande ju.

Sen e det ju vanligt att man blöder i början av sin grav. och det betyder ju inte att det e missfall!!

*Håller tummarna*

• Little Pooch 05

Svårt att säga. Varför för du in ett finger?

Det är ju så att slemhinnorna blir sköra när man är gravid, så man kan blöda vid sex. Så det kan ju bara vara det!

Ring din BM för att få råd.

Hoppas allt är bra! Lycka till

• Anonym

man kan blöda lite i början av graviditeten utan att det kan vara något missfall är det färskt ljust el mörkare?är det mörkt kan det vara lite blodrester som kommer då du egentligen ska ha mens.men fortsätter det blöda mer el länge åk ino kolla då
    har varit med om exakt likadant på 2 av mina grav ej tredje
    kram kram

• Anonym (nej)

Tack, är så nervös för vart detta ska sluta, hade tidigt mf i slutet av juli...
    Om man ska ringa, ringer man sjukvårdupplysningen eller kan man ringa kvinnokliniken direkt?

• Smilla0608

ring kvinnokliniken direkt och ge dig inte förrän du får komma in och göra en undersökning!!

• Anonym (nej)

Ska ta och göra så!
    Tack!

• Anonym (nej)

kom nu ut en del på jag var på toa, det var rödbrunt och slemmigt...

• Catten28

det kan vara livmodertappen som är skör. jag blödde fram till vecka 10 det var allt från brunt till klarrött. Tror att det är för tidigt att göra VUL ,att du måste vara i v 8 då.
    Är det brunt blod är det ju gammalt och bör inte vara någon fara.
    Styrkekramar till dig, vet hur jobbigt det är och man springer på toa hela tiden.
    Håller tummarna.

John - Min vackraste kärlek
  • Anonym (nej)

ja en enorm oro...
    Har ju inte ont heller...men ska nog ringa in ändå... åhh...

• Smilla0608

Jag gjorde att tidigt vul redan i v.7 och de kunde se hjärtat.
    Jag tror han sa att lillan bara var ca 7 mm om jag inte minns helt fel, var ett tag sen.

Ge dig inte. Be dom kolla, de e duktiga på kvinnokliniken!!!
    Du kommer ialla fall känna dig lugnare.

• överbandsfürern

ja gjode vul i v. 5+4 och han kunde se att det va en grav...

Sötnosen heter Kasper
  • Anonym (nej)

Ringde sjukvårdsupplysningen, de sa att det inte var så mycket att göra just nu, utan jag skulle höra av mig igen om jag fick mer blöningar eller ont...
    Har inte kommit så mycket mer nu, bara lite ljust, ljust brunt...ahhh!

• Thalis

TS: Det behöver inte vara mf! Jag är i v.8 och har haft blödningar/bruna flytningar men igår fick jag göra ultraljud och vår lilla böna såg ut att må hur bra som helst och hjärtat pickade på som den skulle!
    Men är du orolig så tycker jag att du ska ta kontakt med Kvinnokliniken,det är ju alltid bättre att veta än att gå och vara orolig!
    Lycka till!!

P.s jag blödde koagulerat blod som visade sig komma från livmoderntappen!

• Catten28

va bra att man kan se det tidigare än v 8, då kan du göra det redan nu och bli lugnad av att se hjärtat.

John - Min vackraste kärlek
  • Anonym (nej)

Kom inget mer igår, men sen nu i morse när jag gick upp på toa så kom det lite brunt slemmigt, men sen när man väl torkat bort det så kommer det inget mer... Har inge ont alls...
    Men brösten ömmar mer o mer o finnar får jag mer av...
    Ska ringa BM i morrn, ska kräva vul!

Svar på tråden Blod på fingret....