• Babylycka

Hur slipper jag magsjuka?????

Alla huskurer välkomna så länge de fungerar
    Har haft resten av familjen liggande i magsjuka under veckan och nu börjar jag känna mig krasslig.
    Men jag bara KAN inte vara sjuk nu!!!!! Efter tisdag går bra, men tills dess MÅSTE jag hålla mig frisk!

HJÄLP!

• Svar på tråden Hur slipper jag magsjuka?????
  • gulllis

vet bara om att ätahela vitpepparkorn sen är det ju hand hygien som är jätte viktig..

• pinglanmadde

magsjuka är jätte smittsamt ju, men det jag kan rekomendera är att tvätta händerna. och äta vitlök!

le och var glad, ty det kunde varit värre.
  • Stålmamma

e nog försent med alla tips om du redan börjat må illa

men annars tvätta händer och ät vitpepper korn

• Ida 84

Hygienen är A och O. Men som andra säger är det kanske försent nu om du redan mår illa och så.
    Ett tips till nästa gång:
    På apoteket kan man köpa sån handdecinfektion (handsprit) som används inom vården. Den kan man använda efter man tvättat händerna och även på handtag och toalett. Bra att ha hemma när familjen är magsjuk. Men det kräver ju att alla använder den och då kan man ju minska smittospridningen.

• Lycklig med Grodd

Min pojkvän svalde vitpeppar och blev inte sjuk.

Min systers pojkvän gjorde samma sak och det fungerade paa honom ocksaa, saa jag skulle prova det. Absolut.

• Lum

Använd antibakteriellt medel paa alla handtag och paa toaletten.

• Aiwendil

VITPEPPAR... det hjälper verkligen!

15 korn på morgonen och 15 på kvällen!
    Sen några klyftor vitlök.
    Man kan hacka dom och svälja som tabletter om man inte vilja tugga på dom!

• Babylycka

Tusen tack
    Detta med vitpeppar.... måste det vara hela korn? Har inte det hemma...

• Aiwendil

Babylycka
    Ja.. jag tror dessvärre det måste det..
    MEN... jag skulle ta pulver om jag bara hade det..
    Bättre än inget

• Babylycka

Låter skumt att det har någon betydelse om det är hela korn eller pulver... Någon som har en vetenskaplig förklaring

Bara så jag vet om det är någon mening med att trycka i sig vitpepparpulver...

• ming

Hur länge har de andra varit sjuka? För jag skulle säga att om de har varit sjuka länge så lär du inte bli sjuk, för då hade du nog också redan blivit sjuk.

Lady Ming of Effell
  • clementine81

Fördelen med hela korn är nog bara att det inte bränner lika mycket i mun och hals vid förtäring.
    Men får du i dig pulver motsvarande 15 korn så är det minst lika bra.

• Babylycka

Jahapp då var det nästa fråga...

Hur blir man frisk fort när man har magsjuka??????????????

Har spytt en gång ikväll och även om det känns liiiite bättre nu så vet man ju att illamåendet brukar komma krypande igen efter ett tag.
    Å det är ju inte så kul när man måste jobba!

Cola och Ramlösa dricker jag för fullt.

Å jag gjorde förresten en väääldigt vitpepparkryddad champinjonsås till middag. Efter jag ätit av den spydde jag

• gummalottan

Du blir frisk när det går över - se till att du inte torkar ut under tiden! Och gå inte och jobba när du är sjuk eller just rest dig från sista spyan - det är hur smittsamt som helst.

Det är bl a folks motvilja mot att hålla sig undan när de är magsjuka eller just varit det som gör att epidemierna går... Krya på dig! Och tvätta tassarna

• Lycklig med Grodd

Min och min systers kille tog faktiskt 3 teskedar malen vitpeppar och svalde ner den med rom!
    Det gjorde jag ocksaa, men daa var jag redan sjuk och ja jädrar vad det brände när det kom upp igen. Oj oj oj, det var inte roligt kan jag lova... :-0

• Babylycka

Lycklig med Grodd: Då ska jag undvika det

gummalottan : Jag jobbar hemifrån för tillfället så jag smittar ingen (familjen har ju just tillfrisknat så de bör vara immuna)

Händerna tvättar jag ideligen!

• jummie

hur går det för dig vännen?? Spyr du mest hela tiden?

Du får bygga ett kontor med sovplats på tomten så du kan fly fältet när D drar hem div åkommor från dagis

• Babylycka

Jummie: tjena Jo jag börjar fundera på att använda det där extra utrymmet i det planerade garaget till nåt sånt

Svar på tråden Hur slipper jag magsjuka?????