Hur ofta byta ALL sand i kattlådan?
Hur ofta ska eller bör man byta all sand i kattlådan?
Hur ofta gör ni det?
Hur ofta ska eller bör man byta all sand i kattlådan?
Hur ofta gör ni det?
Max en gång i månaden. Under förutsättning att du har sand av bra kvalitet som klumpar sig som det ska och en låda som du håller rent minst en gång om dagen.
Vi byter en gång i veckan då vi har 3 katter och sånna dær kristaller som suger upp kisset...
Funkar super!
Vi har visserligen kristallsand, men den byter vi ungefär en gång i veckan. Eftersom vi bara plockar bort bajset så behövs det bytas så ofta... Vi har två katter
Kan tillägga att vi inte gör rent kattlådan en gång i veckan utan vi har en påse i botten så det är rätt kvickt gjort att byta. Det finns färdiga påsar att köpa för kattlådor, såna använder vi, fast med lite modifikation.
Byter sand var 4-5 dag, max var 6. Hatar när det ens är på g att det ska lukta, därmed byts det ofta och bajjet slängs givetsvis så fort det lagts i lådan.
Menar du Ella att du tömmer ut 5 kg sand och fyller på nytt mindre än varje vecka? Måste bli oerhört dyrt...
5 kg sand nääää, en sådan 5 kg påse räcker gott till åtminstone två byten hos oss. Dessutom köper vi Coops sand, den är den bästa av de vi provat, och en sådan påse räcker till normalt till 2,5 byte (dvs vid tredje bytet får jag fylla på med sand från ny säck).
Coops sand kanske jag ska tillägga kostar runt 15 kr så det är ju småpengar, det kanske blir max 30 kr på sand i månaden.
Två gånger i veckan, jag har två katter.
Det beror nog på vad man ar för sand.
Jag använder Everclean som klumpar sig väldigt bra, vilket innebär att man får upp det mesta av kisset när man rensar i lådan, så jag behöver inte byta all sand alls så ofta. Max var tredje månad, men jag ar nog inte ens gjort det SÅ ofta.