• Novus

Nils?

Jag och min man är helt oense om namnförslag till vår väntade son.
    Det som jag gillar avskyr han och tvärtom.
    Nu har vi hamnat på namnet Nils. Båda tycker det är fint, men vi är båda väldigt tveksamma. Jag tänker bara på katter när jag hör det namnet
    Låter det konstigt att döpa barnet till Nils eller är det jättebra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 18:20:37:
    För att förtydliga bara. Vi tänker INTE döpa vårt barn efter vad andra tycker utan det blir vårt beslut sen, men det är ändå kul att veta vad andra tycker

• Svar på tråden Nils?
  • Duddelisah

Underbart namn som jag själv går och suger på om vi får en pojke. Men jag gillar inte smeknamnet Nisse så jag vet inte hur det blir....

• lillamy 82

tycker Nils är superfint! Har haft det som förslag men sambon säger nej! Lycka till!

• 20052010

älskar nils. ett klassiskt namn.

• Baires

Håller med ovanstående talare. Nils är vackert, klassiskt och kort (jag gillar korta namn).

• Novus

Det blev en Elias tillslut. Men jag kan erkänna att det käns lite tråkigt samtidigt att det inte blev Nils

• sladdenskåne

Min 6 åriga son heter Nils.....Han trivs bra med det namnet o han liknar en Nils...

• lindalake

Nils blir en Nisse. Inget fel i det
    min farfars bror hette Nils, det är ett fint namn.

• anilam

Jag tycker att det är ett jättefint namn och skulle mycket väl kunna välja det själv om jag fick en son.
    Känner till flera Nils som aldrig blivit Nisse, vilket jag tycker är bra. Nils är finare!

Svar på tråden Nils?