• VeronikaK

Celluliter i massor...

Jag är i vanliga fall inte så fåfäng men en sak som jag verkligen tycker är jobbigt är att jag har så mycket celluliter på ben, lår och rumpa. Jag hade iofs en del innan graviditeten också men nu i och med viktökningen är det mycket värre.

Ändå har jag inte gått upp så mycket egentligen, ca 12 kg, och jag är i slutet av nionde månaden. Usch, det ser så hemskt ut, särskilt på låren! I övrigt är jag inte alls överviktig utan helt normalviktig och om något så snarare åt det smala hållet i så fall (fast inte pinnsmal).

Har för mig att när man väl fått celluliter finns det inget sätt att få bort dem. Någon som har något tips? Krämer och sånt tror jag inte på, det tror jag är rena lurendrejeriet.

• Svar på tråden Celluliter i massor...
  • VeronikaK

Ska man träna benen då specifikt eller är det bara styrketräning generellt? Måste ju erkänna att jag inte btukar styrketräna, har mest tränat kondition tidigare. Har tyckt att styrka är för trist, men hjälper det mot cellisar så är jag mer än beredd att testa! Det är ju bra för hälsan i övrigt också förstås. Det kanske blir att bege mig direkt till gymmet då så fort kroppen hämtat sig efter förlossningen...

• Aaliyah

Benen framför allt, men det är viktigt av andra skäl att träna alla muskelgrupper. Om du inte vill gå på gym finns det gummiband att köpa.

• styrkemamma

Hej!

bara styrketräning funkar inte!

du måste torrborsta huden varje morgon,smörj in dig med lotion efter det,ät bra mat SUNT,drick mycket vatten!

styrketräning hjälper med att trama upp huden så dom syns mindre

sen måste du motionera också!!

följ dessa råd,men förvänta dig inga mirakel,och det tar några månader innan du ser resultat...

jag har många gånger sätt hur mitt arsel skrattar åt mig alltså smilgroparna på röven,men dom syntes mer när jag slarva med träning o kost...

du kan göra övningar för ben o rumpa utan vikter...räcker i börna med din egna kroppsvikt!

LYCKA till!!!!!!!!!!

• Babyyy

jag har oxå börjat få lite celluliter på låren nu när jag gått upp i vikt under graviditeten! Har oxå märkt att jag fått mer fläsk, alltså att benen är dallriga. Är ganska smal i vanliga fall och ser fortfarande inte tjock ut, men vill gärna bli av med dallret när jag fött barn!!
    Är det samma sak som gäller där? Vad ska man torrborsta med? är det speciella handskar? kan inte så mycket om detta...men tacksam för svar!

• biomedbonus

JAg hatar celluliter !!!

• jeawa

Jag har inte alls mycket celluliter kvar.Började att springa och gå långa snabba promenader efter min son föddes.Har ätit lite bättre än innan men absolut ingen svältkur.Detta har hjälpt mig.
    Lycka till.

• VåraHjärtan

har också samma problem som du Ts och jag hatar verkligen det.. och jag är bara i vecka 27 =( hur kommer jag inte se ut sen då =(. Och jag rör mig på jobbet en massa!!. Hur kommer jag se ut när jag går på hp om det nu går genom??

• Brumman

Här är en till som verkligen fått mycket celluliter under graviditeten. Hade lite innan, men absolut inte så mycket som nu. Har t o m fått på framsidan av låren. Jag har torrborstat mina ben 1-2 ggr om dagen sedan mitten av graviditeten (är i v.38 nu), vet inte om det hjälpt något. Jag brukar också duscha benen i riktigt kallt vatten efter torrborstningen för det har jag hört ska få fart på blodcirkulationen. Jag hoppas verkligen de fula rackarna vill försvinna lite grann efter förlossningen. Har inte heller gått upp så fasligt mycket i vikt, cirka 13 kg. Känns som om allt sitter på låren och rumpan.

• styrkemamma

Jag har mer nu också!!!

mr än innan,men jag har ju slarvat med tränig o frossat i snusk!

snusk=godis

men jag ska köra med torrborstning och styrketräning,hade ju mer synliga innan me,men jag lovar dom blir MINDRE om ni följer mna råd som jag skrev i denna tråd....

jag ser nu att det sitter på röven,under röven och på baksidan låren...

Torrborsta allts¨å med sånna grova vantar!!

men hey...hahah gör inte som min äldre syrra gjort,torrborsta så ni nästan blöder!!!!!

lycka till tjejer!

kramis

• Nikks

Ja.. vad skall man säga? syrran min kan de där* styrkemamma *, så testa gärna hennes tips! jag kör med det o de hjälper verkligen, och ja, det är lilla jag som torrborstar så jag blöder! icke o rekommendera *s*

Men som sagt, kom i håg att det är en viljekamp om att få bort apelsinhuden, man måste ta det på lång sikt annars blir man besviken o ger upp!

Lycka till tjejer och killar, för det finns även killar som har det också.
    Kram
    /Nikks!

• Majskrok

Celluliter är inget annat än skrattgropar i låren som tyder på ett lyckligt underliv:)

• supersötasilversara

Jag har fått lite celluliter nu under tredje graviditeten, har aldrig haft för. Jag är i v 33 och har gått upp drygt 11 kg, var normal innan och ser inte tjock ut men är allmänt dallrig och otränad just nu. Tror lite att det försvinner så smånibgom efter förlossningen mycket mer vätska i kroppen nu och sen kommer jag prommenera och träna som vanligt (ej ngt extremt) plus att jag kommer kunna äta normalt . Jobbigt är det i alla fall nu!

Svar på tråden Celluliter i massor...