• female24

Är det vanligt att en gynekolog stoppar in handen när man är i vecka 5 +3

fick blödning och hon stoppade in handen först ocg sa att livmodern va lite öppen sen gjorde hon vul och sa att allt va normalt jag fick missfall i natt......vad säger ni om det....

• Svar på tråden Är det vanligt att en gynekolog stoppar in handen när man är i vecka 5 +3
  • lövet2

Hon måste in och känna för att kunna undersöka ordentligt. Tråkigt med ditt missfall ...

• SysterHedvig

stoppar in handen?

jag genomgick en rutin gyn-undersökning i vecka 5 med cellprovstagning m.m... men jag vet inte om det är det du menar?

Men jag är ledsen över att du fick missfall, kram till dig!

• Mar ia

Tråkit med missfall men det hade du nog fått ändå. Hon måste känna för att se vad som är problem.

Jag älskar min lilla Teo
  • lillvilda

stoppade in handen?? När jag har varit på undersökning har gyn ju stoppat in fingrarna för att känan om det står rätt till. å sen gjort VUL. vad är det du fudnerade över? om Gynen gjorde rätt? jag tror inte att det var de som satte igång missfallet dock utan jag tror det var nog på gång redan tyvärr.

* i väntans tider*
  • lillvilda

Beklagar ditt missfall, vet själv hur tungt det är Ledsen

* i väntans tider*
  • Jesster

Stoppa in handen brukar de inte göra, däremot så känner de med fingrarna på livmodertappen, det är fullständigt normalt och ingenting man får missfall av.

I och med att du hade blödningar redan så var missfallet redan på gång trots att allt såg bra ut. MF är tyvärr väldigt vanligt.

Kika in i Känsliga rummet/Missfall.

• Norahs mamma

Aldrig varit med om att någon stoppat in handen! hur gick det till?
    Men som de andra skriver så känner de ju i slidan

• CanelaCaliente

Jag tror TS menade fingrarna

• skrosa

ledsen för ditt missfall. På mig gjordes komplett gyn undersökning med vul i v 7 pga smärtor. de måste ju känna på tappen och ev kolla om de hittar något fel.

Svar på tråden Är det vanligt att en gynekolog stoppar in handen när man är i vecka 5 +3