Akta Graco Cosmic xtp - sämst i test?
Stämmer detta eller är det en bra stol?
Vad säger ni som har den? Är ni nöjda? Använder man sig av att man kan vinkla stolen med barnet i eller är det en onödig grej?
För- och nackdelar tack!
Stämmer detta eller är det en bra stol?
Vad säger ni som har den? Är ni nöjda? Använder man sig av att man kan vinkla stolen med barnet i eller är det en onödig grej?
För- och nackdelar tack!
jag har en sån o är supernöjd!!
Vippfunktionen använder jag varje gång..sen om sonen tycker att det gör nåt det vet jag inte
Härligt!
Nej, de ska ju helst inte märka att man tippar dem
Jag har en, är jättenöjd!Vippgrejen är jättebra tycker jag i allafall...
vi har också en,, är jätte nöjda.
är oxå nöja med våran
ang testet så har akta graco uppdaterat sin bruksanvisning om hur man monterar stolen. De som gjorde testet hade inte monterat stolen rätt.
Den har fått klart godkänt i andra test efter det när den varit rätt monterad.
Till barn under 11 kg ska klacken vara på sätet, för barn över 11 kg ska klacken vara nedanför sätet. Ser man på filmen från det underkända testet så ser man (tycker jag iaf) att man inte sätter ett barn som dom satte dockan. Dockan hade knäna nästan i hakan. De satte en för stor och tung docka i stolen när den var monterad på sätet.
Vi har en cosmic och en duoflex till våra flickor. Vi använder ratten ganska ofta och ändrar på stolen.
Den allra största nackdelen med cosmic är att den är kortast i ryggen av alla bilstolar vilket innebär att barnet växer ur den för fort. Min 3 åring kommer inte kunna sitta i cosmicen tills hon är minst 4. Den börjar bli kort i ryggen nu.
Hon sitter därför i duoflexen som är rymligare.
Dock sitter 1 åringen jättebra i cosmicen och kommer sitta i den tills storasyster vänds framåt då hon får ta över duoflexen.
Men mina barn hgar då åkt jättebra i akta gracos stolar Rekommenderas
Vi har en sån och är hur nöjda som helst! Priset var lite högre, men helt klart värt sitt pris! Lutningsfunktionen använder vi varenda gång, jättebra då barnet somnar.
Skriver in lite av det som står på en broschyr vi fick med, "Cosmic XTP - Bäst i tuff krocktest".
"
Stolen blev bäst i test av finska tekniktidningen Tekniikan Maailmas i ett tufft test där stolarna utsattes för såväl frontal och sidokrockar. Förklaringen var XTP-systemet och stödbenet, bla.. Även testad av Akta Graco där den utsattes för högre krav än
myndigheterna ställer, genom högre hastigheter.
Uppfyller även kraven för det strikta svenska T-Godkännandet.
"
Vi har en och är supernöjda med den
Har vinklat den några gånger när vi åkt långt och
Ella behövde sova, och det funkade jättebra, tror
dock kanske inte hon märkte nån skillnad ?!
Vi hade bara använt vår stol i 3 veckor då ratten till "vipp" funktionen slutade fungera. Hände ingenting hur mycket man än vred på den.
Var inne hos försäljaren som sa att det var ett vanligt problem och det tog 2 veckor innan de fick hem en ny ratt + att de var tvugna att plocka av hela klädseln när de skulle byta den.
Tog ca 1 tim.
Är sådär nöjd med vår stol.
Vi har den men den är så kort i ryggen att våran nu 3 åring har fått byta stol för att kunna sitta bakvänt ytterligare ett år. Har inte varit missnöjd direkt men trist att den är så liten bara.