• escada

Kissa blod

Hej, undrar om någon vet om det är jättefarligt att kissa blod???

Om man gör det, hur allvarligt är det då???

• Svar på tråden Kissa blod
  • solrosen83

jag skulle nog ta kontakt med någon...

• Arre

Jag kissade blod och då hade jag fått urinvägsinfektion som hade gått upp i njurarna.
    så jag rekomenderar dejj att gå till en läkare och kolla upp det

• sisley

För säkerhets skull måste jag fråga, du har inte ätit rödbetor?

Om inte måste du genast ta kontakt med sjukvården! Det kan vara UVI som Arre skrev och det är inte bra.

• Jenniefager

Det är jättefarligt, om det är rent blod man kissar.
    Hörde på ett hälsoprogram att det nästan alltid (tror inte de sa några procent) är någon form av cancer.
    Fast det behöver ju inte vara det. Ring du till sjukhuset NU!!

• Soulbaby

Jag föreslår att du uppsöker akuten genast. Blod i urinen tyder alltid på att något inte står rätt till. Har du feber? Gör det ont när du kissar? Det troligaste är att du har en allvarlig urinvägsinfektion och behöver omedelbar antibiotikabehandling!

Kram och lycka till!

• ladyhawk

Jag kissade blod en gång + att jag hade ont. Det var en kraftig urinvägsinfektion.

• Aprilia

Jag kissar alltid blod när jag har UVI

• plupptrollet

Jag kissar alltid blod när jag haft njursten. Kolla upp det .

• Skusan

Är nog mycket troligt en tyst uvi som gått upp i njurarna, dvs en urinvägsinfektion du inte kännt symtom från och som involverat njurarna, det kan även vara njursten/njurgrus som rispat sönder slemhinnorna. Jag tycker absolut att du ska kontakta sjukvården, akut och få lämna ett urinprov och kolla sänka osv.
    Lycka till!

• Trynträ

Kontakta sjukvården omedelbart. Sånt är inte att leka med. Hade en morbror som kissade blod i ett år utan att gå till doktorn. Det visade sig att det var cancer som hade gått för långt och spridit sig. Jag råder dig att kolla upp det för nåt fel är det ju.

• ladyhawk

Trynträ: I ett år???

Jag fick jättestark antibiotika, uvi:n gick över. Ingen infektion kvar i kroppen efter provtagning. Så mina njurar var ok, trots blodet.

• Trynträ

Ja fråga mig inte varför. Han hade haft problem med njursten så det kanske var därför. En del vill ju verka starka och inte gå till doktorn förrän det är för sent.

• Puttran

Varenda gång jag har haft urinvägsinfektion så har jag kissat blod.

Svar på tråden Kissa blod