• Maddissen85

Hjälpa mig med mitt cv????

Nu är det så att jag behöver hjälp med att förbättra mitt cv, jag tänkte att det kankse finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig? För får inga jobb..

Skickar alltid med betyg och foto!

**
    Hej!
    Jag såg er annons på xxx och jag är intresserad en tjänst hos er.

Jag är en glad och positiv tjej på 21 som har tre år inom detaljhandeln bakom mig. Jag är rolig och glad. Älskar att skratta, promenera och umgås med min familj och mina vänner.

Jag kommer från Göteborg där jag växt upp. Flyttade ner till Halmstad pga. Kärleken. I Göteborg jobbade jag på Hemköp samtidigt som jag gick gymnasiet. Arbetstiden var då ca 50 timmar/månaden.

Service och kundkontakt är en viktig del av mitt liv, då jag inte skulle klara av att jobba utan någon runt mig. Jag är en tjej som gillar utmaningar och har lätt att ta för mig då jag har lärt mig att man inte ska ta något för givet. Jag litar på mig själv och är en stark individ.

Under det senaste året har jag varit mammaledig samtidigt som jag tagit några kurser på högskolan och jobbat extra som kassabiträde på konsum bäckagård. De kurser jag läst på högskolan har varit 25 p inom ämnet Data/teknik vilket medför att jag har väldigt bra datakunskaper.
    **

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-24 13:42:47:
    Har skrivit om å lägger det här oxå...

Mitt mål
    Ha ett jobb, där jag kommer i min sociala roll och som innefattar kundkontakter.

Detta är jag
    Jag är mycket serviceinriktad och trivs med arbeten där kundkontakter är en stor del av arbetsuppgifterna. Glad teknisk tjej som är ordningsam. Stort socialt engagemang. Kan samarbeta men även leda en grupp mot gemensamma mål.

Erfarenheter
    * Jag satt som parlamentariker i ett ungdomsparlament (man fick prova på att testa det som de riktiga parlamentarikerna gör. Detta utspelades i Luxemburg 2004. (Utgör betyget rollspel)
    * Sekreterare i skolans elevråd ht 2003-vt 2004.(Se bilaga)
    * Arbetat som föreningsdomare i fotboll.
    * Spelat fotboll i Göteborgs stadslag.

Anställningar
    Föreningsdomare i Ytterby IS mellan 1997-1999.
    Butiksarbete Billhälls Sisjön 50 timmar per månad mellan 2001-2004.
    Timvikarie på Konsum Bäckagård, där jag var butiksbiträde, våren 2006.

Utbildningar
    Ett flertal IT-kurser på mittuniversitet 05-06.
    3 årig gymnasieutbildning, samhällsvetenskapligt program med inriktning mot ekonomi och idrott.

Språkkunskaper
    Svenska som modersmål och goda kunskaper i det engelska och tyska språket.

Datakunskaper
    Officepaketet, säkerhet samt viss programmering.

Betyg
    Sänder med betygskopior.

• Svar på tråden Hjälpa mig med mitt cv????
  • missteddy

du har glömt att skickat med lista vart du tidigate har jobbat åt. detta är ett personligt brev med betyg

• Maddissen85

Men jag har ingen referens från det företaget som jag jobbat på.. Kan nog skaffa något på mitt gamla timvik.. iof. Bra.. Tack

• Jonna S

Mmmm, jag skulle nog tona ner det roliga och glada. Klart att det är kul med kula människor men så rolig som du framstår vet jag inte om man behöver vara... Sen vet jag inte om du verkligen skriver det viktigaste först. Jag skulle inte tycka det var viktigt att veta varför någon har flyttat.

Och att skriva och stava rätt är jätteviktigt! "50 timmar/månaden" skriver du. En slash / betyder i det här fallet "per" och då ser vi att det står 50 timmar per månaden. Inte bra.

En idé är att du går in på www.cv-guiden.se och letar upp både cv och personligt brev som du moddar efter dina egna meriter. Lycka till!

• Jess69

Kanske nåt sånt här?

Hej!
    Jag heter xxxxxxxx, är 21 år.
    Jag såg er annons på xxx, vill härmed anmäla mitt
    intresse till tjänsten xxxx.

Jag är en glad och positiv tjej som har arbetat tre år inom detaljhandeln.
    Service och kundkontakt är mycket viktigt i mitt dagliga liv,
    och detta är ett yrke jag trivs med, och gärna vill arbeta
    med igen.

Jag kommer ursprungligen från Göteborg, där jag jobbade på Hemköp samtidigt som jag gick gymnasiet, arbetstiden var
    ca 50 timmar/månaden.
    Jag flyttade till Halmstad 19xx? på grund av kärleken,
    här har jag blivit kvar, och jag trivs jättebra.

Under det senaste året har jag varit mammaledig samtidigt som jag tagit några kurser på högskolan och jobbat extra som kassabiträde på Konsum.
    De kurser jag läst på högskolan har varit 25 p inom ämnet data/teknik, vilket medför att jag har mycket bra datakunskaper.

Jag är en tjej som gillar utmaningar, har lätt att ta för mig
    då jag har lärt mig att man inte ska ta något för givet.
    Jag litar på mig själv och är en stark individ.

På min fritid umgås jag med min familj och mina vänner,
    tycker även om att promenera.

Detta är en kortfattad beskrivning av mig, ser fram emot
    ett personligt besök för att berätta mer.

• Lisano

Jag tycker fortfarande det här liknar mer ett personligt brev än ett CV, vilket gör att det kan vara jobbigt för rekryteraren att bara läsa löpande text istället för att få en snabb översikt med ett tydligt uppställt CV.

Ex.

Tidigare anställningar
    Konsum i Halmstad, kassabiträde, juni 05-juni 06
    Hemköp i Göteborg, extraarbete under gymnasietiden, aug 03-sept 04

Utbildning
    Data/teknik(el vad kursen hette)25 p, xxxxx högskola hösten -05
    xxxx, xxx gymnasium år-år

• mn73

Jag skulle ha tagit bort meningen "Jag är rolig och glad". Rolig kanske passar bättre om man söker ett jobb inom underhållningsbranchen. Glad nämner du redan i första meningen.

"Service och kundkontakt är en viktig del av mitt liv, då jag inte skulle klara av att jobba utan någon runt mig." Den här meningen skulle jag vilja ändra på på något sätt. Men hur? Att du inte klarar av att jobba utan någon runt dig kan tolkas som att du skulle behöva personlig assistent.
    Jag skulle nog skrivit något i stil med: Jag är mycket serviceinriktad och trivs med ett arbete där kundkontakter är en stor del av arbetsuppgifterna.

Lycka till med jobbsökningen!

• Jess69

Jamen guuud, det var ju ett CV du skulle ha hjälp
    med, inte det personliga brevet...det var det jag
    tolkade och "gjorde om" lite...

Ett CV ska naturligtvis vara ett eget dokument med
    alla dina personuppgifter, utbildning, arbeten,
    diverse meriter uppställt på, med både start och
    slutdatum, namn och tel till referenser osv..

Sorry att jag blandade ihop det

• Maddissen85

Det är lungt.. Jag hålle rpå å fixa klart mitt CV istället

• ReRant

"Jag är en glad och positiv tjej på 21"

Jag hade nog skrivit något i stil med: "Mina tidigare arbetskamrater beskriver mig som positiv och glad"

Det visar på att det inte bara är en personlig bedömning från dig själv, utan att du faktiskt är positiv och glad. Dessutom visar det att du förstår att ett jobb är ett lagspel och det är viktigt att man kommer överens med sina framtida arbetskollegor.

Just my 2 cents.

Svar på tråden Hjälpa mig med mitt cv????