-
-
Svar på tråden Några som har bf under hösten efter en lyckad ivf
-
Vi får våran lilla ivf-bebis den 11 oktober
Ska du ha barn nu till hösten oxå? -
Har äntligen skrivit en presentation som du kan läsa. Påminner mycket om din med dagar och så. Har beräknad bf den 15/10.
-
Haha, va kul, vi plockade ju ägg samma dag, och hade testdag samma dag även om jag väntade ett par dagar extra
Fick dock datum 16/10 som bf.. Nu blir det ju snitt så då blir det ju lite tidigare.
Var det på första försöket? -
Ja det var på första försöket, kan fortfarande knappt tro att det är sant.
Har ni inhandlat allt till bebisen?? Vi har allt klart och uppställt känns skönt trots att det ju fortfarande finns en liten risk att något ska gå snett men det är väl minimal.
Har du haft en bra graviditet? -
Ja, man ska verkligen vara glad när man lyckas på första försöket. Fastän att vi kämpade i tre år innan så känns det ändå som om det gick enkelt för oss eftersom det gick på första försöket. Man vet ju att så många får kämpa så mycket mer. Det är ju sen bara att hoppas att barn nr 2 går lika bra, men det vet man ju aldrig tyvärr.
Ja allt är inhandlat och klart, står färdigt och väntar på bebisen. En amningsBH är det ända som fattas dock. Känns som om det skulle kunna vara bra att ha en i alla fall, så får man köpa fler sen om amningen fungerar och man vet vilken storlek brösten hamnar på
Ja en bra graviditet har jag nog haft. Generellt sett. Visst har det varit dagar då jag bara känt att magen kunnat försvinna all världens väg. Men mest har det varit bra. Känns lite sorgligt att det snart är över. Nu kan man ju det härFast det ska bli skönt att kunna ligga på rygg, och kunna vända sig i sängen, och kunna böja sig efter saker på golvet etc. Det ska bli lite skönt att få tillbaka sin kropp även om jag gladeligen har haft den till uthyrning
Hur har din varit? -
Här är en till
Lyckades på första IVF-försöket efter 3 1/2 års försök och har BF 2/10.
Jag måste fortfarande titta på magen i spegeln varje morgon för att fatta att vi ska få barn! Det är som högsta vinsten. Men jag håller med er om att det ska bli himla skönt att kunna röra sig normalt igen (nåja, efter ett tag då kanske). Bara det att kunna resa sig upp ur sängen utan att hålla sig i... Har även problem med foglossningen och längtar efter att kunna ta en ordentlig promenad i höstsolen.
Var gjorde ni er IVF? -
Vad roligt med en till på denna sida. Vi gjorde vår IVF i Linköping.
Min graviditet har varit över förväntan trots yrsel i början och i mitten. Fruktansvärt ont i ryggen i två veckor men som tur var så var det bara en nerv som låg i kläm var rädd att det var foglossning.Nu på senare tid har jag svårt att gå längre sträcker pga att det spänner i magen och benen nästan domnar bort. Men för övrigt är det kanon.
-
Vi gjorde våran i Örebro
Visst är det en sån häftig känsla att man faktiskt är med barn. Springer också förbi spegeln ofta och beundrar magen, för det måste man ju få göra för en gångs skull
Men jag kan inte riktigt få in att det faktiskt ska bli en bebis av det här. Jag fattar vid det här laget att jag är med barn och att det rör sig nån därinne. Men att vi ska få en alldeles egen bebis, som bara är våran, det går inte att förstå! Man kommer nog gå runt som ett lyckligt frågetecken de första dagarna som mamma -
Hur har ni det?? Inget på G. Måste bara fråga är det inte sent med snitt den 11? Det är ju inte så långt kvar då, kan ju lika gärna börja tidigare?
-
Här är allt bra, nej inget på G. Anledningen till att vi fick den 11:e var för att den här veckan var det så fullbokat med operationer. Så för att jag ska slippa känna av nån stress så bokades det nästa vecka (är bara gyn-op måndagar o onsdagar här)
Sen vill de också att bebisen är kvar i magen så länge som möjligt, det är ju det som den mår bäst av.
Så det är av de anledningarna.
Skulle förlossningen komma igång tidigare så åker vi bara in och gör snittet då. Tar oss 10 min till lasarettet. Oftast så tar ju inte första förlossningen så jättekort tid, så det blir ju inget jätteakut, bara några dagar tidigare
Men jag hoppas att det inte komemr igång tidigare. Även om jag kommer vara så nervös den 11:e så jag inte vet vart jag ska ta vägen, så vill jag inte bara hastigt och lustigt åka in och bli snittad. Känns tryggare att veta när det blir.
Hur är det med er då?