• Grus grus

Om annons från blocket

Jag skulle lägga ut en bild på blocket nu när vi ska sälja vår bar. Annonsen skulle kosta 40 kr. Jag fick ett nummer som jag skulle ringa och bekräfta och betala annonsen. När jag ringer upplyser de mig om att detta samtal kostar 70 kronor. Om jag inte godtar det skulle jag lägga på luren. Jag slängde på luren illa kvickt. Visst, det var längesen jag senast lade ut en annons på blocket, men 70 spänn för ett samtal och sedan 40 kr för annonsen?? Allvarligt??
    Är det så för er också, eller har jag fått ett hacker-mail?
    Man börjar ju undra...

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Svar på tråden Om annons från blocket
  • kozzan

när jag la ut anons på vår barnvagn kosta det 20kr så när jag ringde sa de att samtalet kostar 20kr och det var den summa som stod på räkningen... det måste blitt nåt fel med din annons. prova att lägga ut den igen...

världens finaste tjej finns hos mig
  • Grus grus

Fast i mailet står det bekräftat att min annons ska kosta 40 kr. 30 kr för annonsen och 10 kr extra för en extrabild. Sedan ett nummer som jag ska ringa till. Det står också att om jag inte lan ringa betalsamtal hemifrån går det lika bra att ringa från någon annas. Man behöver alltså inte ringa från det numret som jag angett i annonsen. Helmysko...

• Bebis Anna

alltså hela annonsen + samtalet kostar sammanlagt 70kr..... dom säger alltid i telefonen, detta samtal kostar vi säger i detta fallet 70:- o de är annonsen som kostar det.
    hoppas du förstår vad jag menar.

kostnaden som nämns i samtalet är kostnaden för annonsen, den totala summan.

• Nemi79

Så har det alltid varit.

Du behöver inte ringa från nummret du angett i annonsen.

Du kan t.ex inte betala med samtal om du har refillkort.

Prova ringa på nytt...inget skall dras förrän du bekräftar/godkänner genom att trycka ettan. Blir det fortfarande fel, så skriv till blocket.se. Berätta vad som står i mejlet och vad som sägs när du ringer och be om vägledning.

Lycka till!

• Bebis Anna

men konstigt att mailet säger ett pris och samtalet ett annat, men de är de priset som gäller som dom säger i samtalet, men de låter konstigt att dom ger två olika priser. gör om allt så kanske de blir rätt.

• kozzan

det brukar va så att de två sista siffrorna i numret är vad samtalet kostar... den summan som sägs i telefon är det du ska betala för annonsen så stod det i mailet 40kr så ska rösten säga att det kostar 40kr. det kostar ju inte 30kr i telefonkostnad, har det aldrig gjort när jag satt in annons och jag har haft både barnvagn och bilar... du råka inte slå 70 istället för 40 i telefonnumret?

• Nemi79
    Bebis Anna skrev 2006-09-24 21:26:02 följande:
    alltså hela annonsen + samtalet kostar sammanlagt 70kr..... dom säger alltid i telefonen, detta samtal kostar vi säger i detta fallet 70:- o de är annonsen som kostar det. hoppas du förstår vad jag menar.kostnaden som nämns i samtalet är kostnaden för annonsen, den totala summan.
    Men om det står i mejlet  40:-, så skall annonsen plus samtalet inte kosta mer än 40:-.
    Så nått fel måste det vara om telefonrösten säger 70:-.
  • Ylwis

lät ju konstigt att du först får veta att det ska kosta 40 och sen 70. har du kontaktat blocket. för det du hör i telefonen är ju det som du betalar.

• Grus grus

Vadå slog fel nummer i telefonnumret? Jag förstår inte riktigt. Jag ringde det numret som stod, och innan jag hunnit ange mitt annonsnummer säger de att samtalet kostar 70 kr. De kan omöjligt veta att det är jag som ringer, för de vet ju inte annonsnumret! Jag ringer inte heller från den telefonen jag angett.

• Nemi79

Olika kostnader har olika nummer.

• kozzan

det jag mena var att du kanske ska ringa 099- 100 100 40 men råka slå 099-100 100 70.  har för mig att summan för samtalet är detsamma som de två sista siffrorna i telefonnumret... de kan inte veta vartifrån du ringer och priset dras inte förns du accepterat

• Grus grus

Nej, jag fick numret 0900-208 08 08. Dubbelkollade på telefonen, och jag har inte slagit fel nummer.

• Ylwis

Jennie81: konstigt nr...har aldrig fått det på blocket utan de somlikar inlägg nr 11: att man har summan i slutet.

men ta kontakt med blocket och fråga

• Grus grus

Skickade iväg en felanmälan på blockets hemsida. Hoppas att de svarar inom 48 timmar, för annars försvinner ju min annons.

• kozzan

hoppas du får svar... låter skumt

• Grus grus

Nu har allt löst sig. Blocket svarade och sa att de säger fyrtio kronor, men att det låter som 70. Och det gör det verkligen!

Så nu ligger min annons ute!

Men, kan man inte se någonstans hur många som har tittat på min annons?

• kozzan

vad bra att det löste sig... vad jag vet kan man inte se hur många som tittat på den. det kan man om man har annons på tradera...

Svar på tråden Om annons från blocket