• Svar på tråden forts. sommarbebisarna 06 i Gbg med omnejd
  • Liten i magen

Mamsie: Hur går egentligen ett pricktest till egentligen? W har ju inga prickar men vi ska ev. testa för mjölk om 2 veckor. Trodde det gjordes med ett blodprov men jag kanske har fel?

• Lovis 1

nyfiken: Vad nice med massage! Hur mår du nu, bättre? Eller är du förkyld?

• Mamsie

Max fick siffror skrivna på armen, bredvid siffrorna las en droppe av ämnet (i Max' fall ägg, mjölk, soja).
    Med en liten "blodprovsnål" stacks lätt i dropparna. Sen fick vi vänta en stund (10 minuter?).
    Därefter mättes kvaddlarna som uppstod; stora kvaddlar = allergi. små eller inga är inte allergi.

Men pricktest är inte "foolproof" utan man kan vara överkänslig utan pricktestreaktion - då får man gå efter symtom vid provocering istället, vilket är en säkrare metod egentligen.

• Örnen76
    Lovis 1 skrev 2006-11-10 22:18:52 följande:
    nyfiken: Vad nice med massage! Hur mår du nu, bättre? Eller är du förkyld?
    Jag är helt kry. Om du syftar på att jag var hängig i förmiddags, så var det ingen förkyldning. Jag kände mig bara allmänt blä, men det blev bättre efter frisk luft och ryggmassage
  • Lovis 1
    nyfiken: ok då förstår jag, alla har sådana där blä-dagar ibland.. skönt att det är bättre!! Frisk luft brukar göra susen! Jag känner mig lite blä nu.. men det harju sin förklaring..
  • Fru Bragstad

Ankan: Ååh Kållered e ju nära å bra för oss! Tackar för tips!
    Fast vi ska ha fotografering här hemma nån dag nu snart oxå e d tänkt.. nån mer som har tagit fotografbilder på barnen?

Har ni några trevliga planer för helgen? Vi ska nog bara ta d lugnt, ska ju tydligen bli tråkigt väder va jag har hört...!
    Idag va vi iaf iväg å köpte lite julklappar, lika bra å sätta igång i tid!

Ha en skön helg allihopa! Kram kram!

• Örnen76

Danileaa -
    söt ny pres.bild

I dag (lördag) ska vi på babyåtersim kl 9.30. Känns liiiite tidigt med den tiden, men det ska vi säkert lösa. Sedan ska vi hämta dopbildernabilderna från fotografern!!! Jippi  I eftermiddag kommer det hit två kompisar som ska pyssla (nähä) här.

På söndag ska vi fira fars dag och gå på babysim igen.

(Belto - jag loooovar att jag låg i TV-soffan, käkade chips igår och glömde att tvätta håret
    i går  )

*lyssnar surt på regnet som smattrar mot rutan och är superavis på Ankan 77, som snart ska till Thailand*

Svar på tråden forts. sommarbebisarna 06 i Gbg med omnejd